כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד מחריד וקורע לב

גופות רבות ברחובות המופגזים; נקברים בקבר אחים ללא זהות

העיר מריופול, נצורה כבר יותר משבוע והרוסים הפציצו אפילו את שיירות הסיוע. אזרחים תועדו פורקים עשרות גופות ממשאית ומשליכים לתוך בור ארוך וצר | הצלב האדום: "לילדים אין מה לאכול, אנשים נלחמים על מזון", פוטין יורה על אזרחים כי לא הצליח לנצח את הצבא האוקראיני

גופות רבות ברחובות המופגזים; נקברים בקבר אחים ללא זהות
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

סגן ראש העיר של מריופול, סרגיי אורלוב אמר היום (חמישי) לתקשורת העולמית: "אספנו מהרחובות יותר מ-1,200 גופות", העיר מריופול מתמודדת עם תקיפת בית החולים לילדים, שהביאה למותם של אזרחים, ארה"ב טוענת כי: "פוטין נכשל בכיבוש אוקראינה ומכתר ערים כדי להכניע את תושביה. הוא לא יצליח".

סשה וולקוב, נציג הצלב האדום במריופול, סיפר שהתושבים הרעבים "התחילו לריב על אוכל, כל החנויות ובתי המרקחת נבזזו לפני ארבעה או חמישה ימים, לחלק מהאנשים עדיין יש אוכל, אבל אני לא יודע לכמה זמן הוא יישאר, להרבה אנשים אין בכלל מים לשתות, הרבה אנשים אומרים שאין להם אוכל לילדים". כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

הניסיונות לשלוח סיוע הומניטרי למריופול, נכשלים שוב ושוב, וזאת למרות שהרוסים הכריזו על הפסקת אש, ועל פתיחת מסדרונות הומניטריים. פטרו אנדרושנקו, פוליטיקאי מקומי, אמר שמטוסי קרב רוסיים תקפו גם היום שיירה הומניטרית. "התקיפות האוויריות התחילו מוקדם בבוקר, הפצצה אחרי הפצצה, העיר נמצאת תחת הפצצות, הם רוצים למחוק לגמרי את העיר שלנו, למחוק את העם שלנו".

סגן ראש העיר, אמר היום ל-BBC שכ-1200 גופות נאספו על-ידי הרשויות ברחובות העיר מתחילת ההפגזות הרוסיות. עשרות מהן נקברו בקבר אחים. כי לא ניתן להגיע לבתי קברות מחוץ לעיר.

בתיעוד מחריד שהופץ ברשתות החברתיות, נראים אזרחים פורקים ממשאית עשרות גופות של אזרחים חלקם בתוך שקיות שחורות ומשליכים אותם לתמוך בור אחד גדול, ללא סדר מיוחד או מדבקה שמעידה על שמם וזהותם.

מפיץ הסרטון כתב: "חשבתי הרבה זמן ולא רציתי להפיץ, דמעות עלו ועצב נורא, אבל את הפשעים חייבים להראות לאזרחי המדינה וגם לעולם, מי עוד תומך ברוסים? כ-1,300 אזרחים במריופול נהרגו בידי הכובש. הם באו להרוג אותנו, וכשאנחנו לוקחים אותם בשבי הם מבקשים רחמים ואנחנו נותנים להם לשתות תה, איפה הצדק?".

מלחמת אוקראינה רוסיה קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד