כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הטבח הרוסי ללא רחם

עדות מהתופת: "הם ירו במשפחת הילד, לא הצלחתי להצילו"

הפשע הנורא של הרוסים, שירו בכוונה תחילה לעבר בית החולים בעיר מריופול הוביל לגינוי עולמי נרחב. אתמול שוחח אחד הרופאים עם התקשורת האוקראינית וסיפר כי הם "נלחמים עם טרוריסטים"

עדות מהתופת: "הם ירו במשפחת הילד, לא הצלחתי להצילו"
אילוסטרציה צילום: unsplash

כשהמנתח אולה גודיק התעורר ב-24 בפברואר, הוא ידע שהחיים השתנו מהיסוד. יום לאחר מכן, כאשר נאלץ לנתח ילד שנפצע קשות בצווארו מרסיסים של הפגזות הכוחות הרוסיים, הוא ידע שהוא צדק. למרות ניסיונותיו הטובים ביותר להציל את הילד, הפצע היה חמור מדי, הילד מת זמן לא רב לאחר מכן.

גודיק עובד בבית החולים לילדים הגדול ביותר באוקראינה, ששמו הוא ראשי תיבות של OMYD (הגנה על אמהות וילדות).

"אחרי שסיימנו לפעול, הבנו שזו לא מלחמה אלא טרור", אמר גודיק בראיון לאתר 'קייב אינדפנדנט', במרכז הכירורגיה החדש של בית החולים, בקומת הקרקע בחלק החזק ביותר של הבניין. "החיילים הרוסים ירו באוכלוסייה האזרחית, כל המשפחה (של הילד) נורתה ונהרגה".

מאז היום הראשון לפלישה של רוסיה, נאלץ המוסד היוקרתי להתמודד עם האתגר של הגנה על מאות החולים שלו לא רק מפני סרטן ומחלות קשות אחרות, אלא מפני הקליעים והטילים שבחוץ.

בימי הפתיחה של המלחמה התנהלו קרבות אש בין כוחות אוקראינים לרוסים ליד חומות בית החולים. מספר יריות פגעו במרכז הניתוחים המקורי ושברו חלונות. בית החולים עדיין בסכנה. לפני מספר ימים, טיל שיוט רוסי הושמד על ידי ההגנה האווירית של קייב ממש מעליו.

"עד 8 במרץ, בית החולים פינה את כל החולים שיכול היה", אמר הרופא גודיק. "ישנם כמה חולים קריטיים שלא ניתן להזיז ונשארים בטיפול. צוות המונה כ-300 איש, עברו להתגורר בבית החולים במשרה מלאה. כשהחלה המלחמה, הם הקימו מקלט תת-קרקעי ומחלקה כירורגית מאובטחת והכינו את עצמם לקלוט ילדים ומבוגרים שנפצעו על ידי כוחות רוסים, שפוצצו אזרחים מדי יום מאז החלה הפלישה", סיפר.

"כשטור טנק רוסי נכנס (לאזור מיושב), הוא יורה ימינה ושמאלה על בתי המגורים", אמר מנתח ילדים ופרופסור אנטולי לויצקי ל-Kyiv Independent. "החיילים הרוסיים באזור הופכים אכזריים יותר ויותר מיום ליום", הוא הוסיף בהצהרה שאושרה כמעט מילה במילה על ידי המקור של העיתון 'קייב אינדיפנדנט' בכפר השכן קוזרוביץ'.

למרות הזוועות הללו, צוות בית החולים נחוש בדעתו להאמין בטוב ביותר. עמיתים וחברים מכל העולם, כולל ישראל, ארה"ב ושוויץ שהציעו תמיכה בכסף, ציוד וסיוע אחר, ועזרו לשמור על מצב הרוח והאמונה שהניצחון האוקראיני יגיע.

בית חולים בית חולים ליולדות מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד