כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סופרים קורבנות

הצלב האדום: "אזרחים תוקפים אחד את השני בשביל אוכל"

הצלב האדום פרסם כי המצב במריופול כל כך מזעזע שאנשים נואשים לאוכל, ונאלצים לתקוף אחד את השני בשביל להתקיים. אתמול אף אדם לא פונה למקום מבטחים מהעיר המופגזת

הצלב האדום: "אזרחים תוקפים אחד את השני בשביל אוכל"
נמלטים מאוקראינה צילום: שירות החירום של אוקראינה

סשה וולקוב, ראש המשלחת של הצלב האדום בעיר מריופול, אמר ל-BBC שיש "איזשהו שוק שחור עם ירקות", אבל אוכל חוקי אינו זמין לכולם. האספקה ​​הרפואית אוזלת, הקור בעיר הוא מינוס 9 בלילה, אנשים מצטופפים יחד כדי להתחמם במקלטים תת-קרקעיים.

סגן ראש העיר של מריופול, סרגיי אורלוב אומר שהוא לא יודע כמה אנשים נהרגו במתקפה על העיר, אבל ההערכה האחרונה היא שמדובר ב-1,207 קורבנות. בית החולים, בעיר הנצורה של מריופול, נפגע מספר פעמים מפצצות רוסיות, שאחת מהן פספסה את הבניין במטרים והותירה מכתש בעומק שתי קומות, אמרו גורמים רשמיים. פצצות אחרות הרגו ופצעו עשרות.

סרגיי אורלוב, סגן ראש עיריית מריופול, אמר שהוא בטוח לחלוטין שהרוסים ידעו שהם מפציצים בית חולים כשפתחו במתקפה, והוסיף כי זהו בית החולים השלישי שהם הרסו.

הרוסים טענו מצידם כי בית החולים ריק מחולים, והמקום הפך לבסיס צבאי של לאומנים קיצונים. הנשיא זלנסקי עצמו פרסם סרטון שבו נראים בנייני בית החולים שניזוקו קשות, התיעוד צולם בתוך חדר מחלקה הרוס כשהחלונות שלו מנופצים, והתקרה קרסה חלקית. צילומים נוספים הראו חניון מכוסה בהריסות ואת כלי הרכב הבוערים כשמשפחות הפצועים עומדים באוויר הקפוא בזמן ששלג יורד.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה מחסור במזון הצלב האדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד