י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגיעו מים עד נפש

לילה אחד אמרתי להשי"ת: קח את כל הכסף

אני חייב עזרה, אני כבר לא יכול לחיות בפיצול אישיות. בחוץ - מחייך, חזק, עושה רושם טוב. אבל בפנים, אני מרגיש שבר כלי. אין לי שקט, שלווה ושלום בחיי הנישואין שלי | טורו השבועי המרתק והמחזק של המטפל הרגשי מרדכי רוט

לילה אחד אמרתי להשי"ת: קח את כל הכסף
זוג חרדים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

היה זה לפני בערך כשנה, פגשתי יהודי יקר וכך הוא סיפר לי: "אני בן חמישים ושתיים נשוי כבר שלושים ושתיים שנים. 

יש לנו שבעה ילדים, אני עוסק לפרנסתי בנדל"ן מזה שנים רבות וברוך השם כסף לא חסר לי. יש לי הכול ואין לי כלום! יש לי וילה גדולה בירושלים, יש לי שטחים רבים שקניתי, אני תורם הרבה כסף לצדקה, יש לי ילדים טובים וצדיקים אחד אחד ברוך השם.  

בגלל שהשם חנן אותי בהרבה כסף אז בקהילה אליה אני משתייך יש לי מעמד גבוה, והכסף יענה את הכול... ואני מובן מאליו, מוברג שם טוב. 

בקיצור יש לי הכול, אבל האמת היא שאין לי כלום. 

במשך שלושים ושתיים שנים בה אני נשוי עם אשתי רוב השנים עברו עלינו במריבות ללא הפסקה, בלי קמצוץ אהבה, רק פגיעות אחד בשני.  

זה לא משנה כרגע מי אשם, כי כל אחד מאיתנו בטוח שבן הזוג השני אשם. בעצם הכול משחק אצלנו, אף אחד לא יודע שאנחנו רבים כל הזמן. הכול נראה כזה יפה ונוצץ מבחוץ, עד שאף אחד לא יודע מה הולך אצלנו מבפנים. 

יש לי וילה גדולה, בית מפואר, אבל מה יש לי מזה? אני לא רוצה להיות בבית הזה! אני רק מנסה כמה שפחות להיות בבית, בגלל המריבות שלי עם אשתי שוב ושוב. 

אני אתן לך דוגמה: אנחנו מארחים לפעמים בשבתות כל מיני אורחים, חברים, קרובי משפחה, סעודת ליל שבת הכול יפה, מואר ונוצץ, כוסות וצלחות מקריסטל, אוכל גורמה, האורחים כולם אומרים: 'איזה אוכל איזה יופי', אבל ליבי לא שם, כי בדיוק ביום שישי אני ואשתי רבנו ממש עד לפני כניסת שבת. 

והעניין הוא שהמריבות שלנו לא מפסיקות, שזה אומר שאני אומר משפט והיא אומרת משפט אני פוגע היא פוגעת...  

אז כשאני מגיע לסעודת שבת איך אני יכול כבר להרגיש? איך אני יכול להיות מאושר ושמח? 

אנחנו נוסעים כמה פעמים בשנה לחוץ לארץ לנפוש וכל פעם שאנחנו נוסעים יש לנו מריבות. והעניין שלנו שאנחנו רבים באמת על שטויות, לא על דברים משמעותיים. 

נכון אנחנו שונים באופי שלנו אבל כמה אפשר לריב. 

לילה אחד אמרתי להשם יתברך: 'אלוקים, תיקח את כל הכסף שיש לי רק תיתן לי שלום בית. מה שווה שיש לי הכול ואין לי מנוחה לעצמי!' 

אני אצלך כי הגיעו מים עד נפש. אני חשבתי שאולי כשנתבגר אז שנינו נירגע, אבל רק קורה ההפך. ככל שאני מתבגר ואשתי מתבגרת אזי המריבות, הכעסים, הפגיעות והניתוק הולכים וגדלים. 

אז יש לי הרבה כסף להכול אבל השלום בית שלי בדיוטא התחתונה. 

אני חייב עזרה, אני כבר לא יכול לחיות בפיצול אישיות. בחוץ - מחייך, חזק, עושה רושם טוב. אבל בפנים, אני מרגיש שבר כלי. אין לי שקט, שלווה ושלום בחיי הנישואין שלי". 

מרדכי רוט.

מגיעים אליי אנשים מכל הסוגים אבל משהו אחד אני רואה שוב ושוב ושוב - אנשים שאין להם שלום בית אמיתי, ולא סתם שלום בית אלא באמת שלום בית שזה אומר אהבה אמיתית, קשר חזק, כבוד הדדי - הם יכולים להיות עשירים גדולים, בעלי מעמד, רבנים - אם אין להם שלום בית אז חייהם אינם חיים. שזה אומר שיש להם הכול ואין להם כלום. 

אני מכיר אנשים במעמד רוחני גבוה, גם רבנים גדולים שמגיעים אליי ואני שומע מהם איך המצב בשלום בית משפיע על הרוחניות שלהם לרעה. האמת רוחניותו של האדם נמדדת במידות שלו וכמובן בשלום בית שלו. זה אומר מי הוא באמת. 

הבית זה המקדש מעט וכאשר שם אין רוגע ושלום אז לאדם לא שווה כלום. 

וכבר אמר החכם מכל אדם: טוֹב אֲרֻחַת יָרָק וְאַהֲבָה שָׁם, מִשּׁוֹר אָבוּס וְשִׂנְאָה בוֹ .טוֹב פַּת חֲרֵבָה וְשַׁלְוָה בָהּ, מִבַּיִת מָלֵא זִבְחֵי רִיב. 

אותו עשיר גדול כולם מקנאים בו, כולם בטוחים שהדשא שלו יותר ירוק. הוא אדם מפורסם, יש לו כסף, כולם רודפים אחריו בגלל המעמד שלו, והוא פרץ בבכי סוער שאין לו כלום בחיים. 

אני מספר את הסיפור כדי פשוט להעביר מסר: תשקיעו בזוגיות שלכם, זה הדבר שהכי כדאי להשקיע בו. בלי שלום בית אין כלום. וכמובן על פי תורתנו הקדושה אדם שיש לו שלום בית זה מביא עושר, ברכה, ישועות יותר מהכול. אני מכיר אנשים שחוו כל מיני קשיים רציניים בפרנסה ובעיות בריאות שכאשר הם קיבלו על עצמם להתאמץ בשלום בית אז הייתה להם ישועה גדולה מאוד. זה סגולה שמובאת בגמרא, לא סגולה שהמציאו בשנה האחרונה וזה כמובן עובד. 

מצינו בגמרא (סוטה י"ז:) "איש ואשה שזכו שכינה ביניהם", ה"דבק" היא השכינה הקדושה, כאשר הקב"ה נמצא עימם אז יש להם סייעתא דשמיא, ושפע של ברכה והצלחה בכל העניינים. 

אני בטוח בזה לפחות מתוך הניסיון שיש לי עם אנשים וגם זה מוכח מחקרית באין ספור מחקרים, מי שיש לו שלום בית אמיתי חי חיים מאושרים ושמחים. ומי שלא - אז... 

שבת שלום ומבורך לכל עם ישראל. יהי רצון שתמיד נזכה להאיר סביבנו אור של אמונה אהבה ושלום. 

לתגובות: [email protected] 

 

 

 

מרדכי רוט שלום בית מריבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד