כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המפגש השנתי הגדול של 'לב לאחים' • צפו בגלריית ענק

אלפי אברכים ובני תורה התכנסו בבני-ברק למעמד השנתי והמרכזי של ארגון 'לב לאחים' לקירוב רחוקים • על הבימה: גדולי ישראל הליטאים • משה גולדשטיין עם גלרית ענק

צילום: משה גולדשטיין
צילום: משה גולדשטיין



הכינוס השנתי הגדול שמקיים ארגון 'לב לאחים' נפתח היום באולמי 'היכלי מלכות' בבני-ברק מדובר בכינוס ה-13 הנערך מידי שנה בשבוע שלאחר חג הפסח, על הפרק: חיזוק עבודת זיכוי הרבים של פעילי ומתנדבי הארגון בכל רחבי הארץ, באמצעות שיעורי תורה ופעולות קירוב בקרב בני הנוער.

השנה הכינוס הוקדש לזכרו ולעילוי נשמתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל. שהשנה יקדישו הפעילים לחיזוק לימוד ההלכה בכל שיעורי התורה בכוללי הערב והמדרשות של הארגון.

חלקו הראשון של הכינוס נפתח בצהריים לפעילי הארגון בלבד שבפניהם נשא דברים חבר ההנהלה הרב אורי זוהר.

בשעה 18:30 נפתח המעמד המרכזי של 'לב לאחים', בכניסת גדולי ישראל שתפסו את מקומם בבימת הכבוד. מימין: הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"י אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי. משמאל: הגר"נ קרליץ, הגר"ש אויערבך, הגרמ"צ ברגמן, והגר"א פינקל.

את הכנס הנחה מנכ"ל הארגון הרב אליעזר סורוצקין, שהזמין תחילה את הגרמ"ש קליין, דיין בית דינו של הגר"ש וואזנר, להקריא את מכתבו של הגר"ש.

לאחר מכן נשא דברים קצרים הגר"נ קרליץ, ולאחר מכן הגרי"ג אדלשטיין שעמד בדבריו על חשיבות הפעילות של 'לב לאחים'. הגרמ"צ ברגמן בדבריו אמר: "קמה ממשלה שרוצה להחריב את עולם התורה, התשובה שלנו לכך זה להקים עוד מקומות תורה". את דבר הארגון הביא יו"ר ההנהלה הרב ברוך שפירא.

בשיאו של המעמד הגיע להשתתף הגר"ח קנייבסקי. את משא הסיום המרכזי נשא נשיא הארגון הגראי"ל שטיינמן שהסביר מהי אמונה: "לדעת שמה שהקב"ה עושה זה מה שרוצה, וזה עצת ה' היא תקום, עכשיו גם כן כל הדברים שהקב"ה עושה כל הצרות, זה לומר שצריך לעבוד על אמונה" . עכ"ל.

דברי חיזוק בחלקו השלישי של המעמד נשא הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי ואת המשא ההלכתי נשא כמידי שנה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין בשו"ת קירוב רחוקים. ,

צילום: משה גולדשטיין

















































לב לאחים שידור גדולי ישראל קירוב מעמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד