כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"דיקטטורי ואנטי אנושי"

ללא אישום: פעיל הימין נשלח למעצר מנהלי, הח"כ ממרצ קורא לשחרר

פעיל ימין שהיה עצור מזה מספר שבועות בשב"כ, נשלח הבוקר למעצר מנהלי לאחר שלא התבססו נגדו ראיות לכתה אישום | ח"כ מוסי רז: "אין הצדקה למעצרים מינהליים" | ארגון חוננו: "לא צריך להרחיק למזרח אירופה כדי לראות איך מתנהלות דיקטטורות"

ללא אישום: פעיל הימין נשלח למעצר מנהלי, הח"כ ממרצ קורא לשחרר
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ חתם היום (שישי) על צו מעצר מנהלי המורה כי צעיר יהודי כבן 21, ייעצר למשך לחודשיים, זאת למרות שהמדינה לא הצליחה להגיש נגדו כתב אישום.

הצעיר, עצור מזה כשלושה שבועות בשב"כ, שם ניסו לייחס לו עבירות של הצתה ותקיפה. תחילה היה הצעיר בצו חריג אשר אסר עליו לפגוש את העו"ד כשבוע, ולאחר מכן המשיכה חקירה השב"כ עוד כשבועיים, אשר בסיומה הצהירה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד הצעיר.

היום, לאחר שלא הצליחו לגבש כנגד הצעיר כתב אישום, חתם כאמור שר הביטחון על מעצרו המנהלי ללא כל אישום וללא הליך פלילי כנגד הצעיר.

עו"ד אסף גונן, אשר מייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו מסר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהלות, השב"כ, הפרקליטות ומשטרת ישראל בתיק הזה. התנהלות זו מתאימה למשטרים אפלים ולא למדינה דמוקרטית ומתוקנת. הלקוח שלנו היה עצור במשך 20 יום בתנאים קשים מאוד כאשר טענו לאורך כל הדרך שאין ראיות בתיק להגשת כתב אישום, למעשה אין ראיות בכלל".

"יובהר שאנחנו נילחם בהחלטה להשאיר את הלקוח שלנו במעצר מינהלי בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו", הוסיף גונן.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מדובר בצעד חריג. בלי משפט, בלי הוכחות ובלי ראיות, ואחרי שהחקירה לא הניבה כלום, משתמש גנץ בצו מעצר מנהלי - כמו ברוסיה ובצפון קוריאה".

בן גביר הוסיף: "איפה אנשי השמאל? איפה אבירי זכויות האזרח? איפה כל אלה שמצקצקים בלשונם כאשר מדובר במחבלים? גנץ מוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא איש שמאל קיצוני, ומי שהשלה את עצמו לממשלה עם גנץ - מבין היום שהימין לא יתן יד למי שרץ להתחבק עם אבו מאזן ועוצר נערים יהודים בלא משפט".

בארגון חוננו הוסיפו "לא צריך להרחיק למזרח אירופה כדי לראות איך מתנהלות דיקטטורות. אוי למדינת ישראל ששר הביטחון שלה חותם על צו כל כך דיקטטורי ואנטי אנושי. הדלת המסתובבת מבית היוצר של שב"כ וימ"ר ש"י הגיעה לשיא חדש - כשאין ראיות - יש דיקטטורה מנהלית. דבר שאינו קיים באף דמוקרטיה בעולם."

ח"כ מוסי רז ממרצ קרא גם הוא לשחרר את הצעיר. "דורש לשחרר או להעמיד לדין את פעיל הימין שנעצר במעצר מינהלי", כתב רז. "אין מקום ואין הצדקה למעצרים מינהליים".

נוער הגבעות מעצר מנהלי בני גנץ מוסי רז חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד