כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השיטה חוללה נפלאות

המהפכה בלימוד הדף היומי עם תחילת מסכת יבמות

רב יצחק שלמה קרביצקי, דומ"צ בבית הוראה "הוראה ומשפט" ברחובות, שראה את הצורך של אנשים רבים בתוכן איכותי ומונגש שיסביר להם בשפה ברורה וקולחת ובעזרת המחשה ייחודית, את דברי הגמרא וההלכה. הקים את מכון 'הבינני', המספק מעטפת לימוד מקוונת המנגישה את לימוד ההלכה והגמרא בהתאמה מלאה לציבור הרחב. כעת לרגל מסכת יבמות הקשה פותח הרב קרביציקי צוהר למסכת 

המהפכה בלימוד הדף היומי עם תחילת מסכת יבמות
מצגת ללימוד מסכת יבמות צילום: מכון הבינני

לימוד גמרא הוא עולם ומלואו. בשביל ללמוד ולהבין יש צורך בהסבר ברור, בהבנה בהירה ובדיוק רב. מכון 'הבינני' – המכון הגבוה ללימודי הוראה ורבנות, מודע לצורך הקיים אצל כל יהודי בארץ ובעולם, ויצר פלטפורמה ייחודית המנגישה את הגמרא לכל אחד, בכל בית ובכל מקום מסביב לעולם.

את מכון 'הבינני' הקים הרב יצחק שלמה קרביצקי, דומ"צ בבית הוראה "הוראה ומשפט" ברחובות, שראה את הצורך של אנשים רבים בתוכן איכותי ומונגש שיסביר להם בשפה ברורה וקולחת ובעזרת המחשה ייחודית, את דברי הגמרא וההלכה. כך קם מכון 'הבינני', המספק מעטפת לימוד מקוונת המנגישה את לימוד ההלכה והגמרא בהתאמה מלאה לציבור הרחב. המכון מפעיל קורסים שונים בלימודי הלכה ובהכנה לבחינות רבנות, דיינות וטוען רבני. בעזרת סרטוני לימוד ייחודיים וערוכים היטב, מצליח המכון להנחיל את התוכן האיכותי לעשרות אלפי בתים מדי יום.

עם התחלת מסכת יבמות בסבב לימוד הדף היומי קבלו הצצה קטנה אל המהפכה שהוביל המכון גם בלימוד הדף היומי מדי יום צופים בשיעורים החינמיים על הדף היומי מעל 10,000 יהודים מעשרות מדינות בעולם. הללו נהנים משיעור בנוי כהלכה, המדגים את כל הנאמר בעזרת מיצגים מסוכמים, תרשימים בהירים וסרטוטים מבריקים, איורים מוחשיים של המושגים והמונחים כמו איברי הבהמה במסכת זבחים לפי הנושאים בדף, מציג מהו מבוי והפירוט של הנושא במסכת שבת, ממחישב בעזרת תרשימים את המקרים השונים והסבוכים המוצגים במסכת יבמות ועוד. השיעור נאמר כשברקע נמצא הדף הנלמד, עם חומר העזר הוויזואלי.

גולת הכותרת היא הסיכום היומי המקוצר על הדף, שאורכו 5 דקות וגם הוא מסכם את הדף באמצעים וויזואליים מרהיבים הממחישים ומסייעים להפנים אותו ולהטמיע אותו בזיכרון. "הסיכום הזה מתאים גם עבור אלו שלומדים את הדף באמצעים אחרים, אבל מעוניינים להתחבר לדף באופן וויזואלי ואומנותי כדי לחדד ולהבהיר את המהלך ואת הנושאים הנלמדים" מציין הרב קרביצקי ומוסיף כי "ניתן להשיג את המצגות ולהקרין אותן גם בשיעורים רגילים בבתי כנסת ובכוללים על ידי מעבירי השיעורים".

עם תחילת מסכת יבמות, כמו בכל התחלת מסכת חדשה בסבב לימוד הדף היומי, מציע מכון 'הבינני' לציבור הרחב להנות מהסרטת שיעור הקדמה למסכת, המביא סקירה מקיפה אודות המסכת והמושגים המופיעים בה.
כמו כן קיים שיעור הלכה באורך 10 דקות לפי סדר לימוד הדף היומי. בשיעור מתומצת זה, המגיד שיעור מלמד נושאים פרקטיים הלכה למעשה העולה מתוך הלימוד. זה הדרך לרכוש ידיעות ברורות בהלכה גם באבן העזר וחושן משפט המורכבים.

מכון 'הבינני', שהוביל למהפכה של ממש בשנים האחרונות, מפעיל בשיטתו הייחודית, כפי שראינו טעימה ממנה סביב הנגשת לימוד הדף היומי – גם קורסים בהלכה, קורס דיינות, קורס טוען רבני ועוד. לצד לימוד התורה הברור שמציע המכון, רבים מהבוגרים משתלבים במקצועות תורניים רווחיים.

"אנו מודעים לכך שבעולמנו המתקדם החדשנות והקדמה צוברות תאוצה, ואנו מציבים משקל נגד בפן הרוחני בעזרת אמצעי המחשה מעולים ומרתקים", אומר בסיפוק הרב קרביצקי, יו"ר המכון שרואה את חזונו הולך ומתגשם ומאושר להיות השליח להטמעת שיטת הלימוד המהפכנית.

השיטה חוללה נפלאות, והמהפכה שיצרה עדיין ממשיכה לעורר הדים. זו ההזדמנות שלכם להיות חלק ממנה.

דף היומי יבמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד