י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ירי ללא הבחנה

לא עוצר: הצבא הרוסי הפגיז בית חולים פסיכיאטרי

כוחות רוסים הפציצו בית חולים נוסף, שלושה ימים בלבד לאחר ששלושה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפת בית חולים ליולדות, שגרר גינויים חריפים ברחבי העולם | בקרמלין משיבים למבקרים מבית: "לא רוסים אמיתיים"

לא עוצר: הצבא הרוסי הפגיז בית חולים פסיכיאטרי
כוחות רוסיים שהאוקראנים השביתו צילום: צבא אוקראינה

לאחר האירוע המחריד לפני יומיים בו נהרגו שלושה ונפצעו עשרות בעקבות הפצצה אווירית על בית חולים ליולדות בעיר מריאופול, הרוסים עושים זאת שוב, הפעם בבית חולים פסיכיאטרי ליד העיירה איזיום שבמזרח אוקראינה. לפי הדיווחים באוקראינה, כוחות ההצלה נאלצו לפנות מהמרכז הנפשי 73 בני אדם. עד עתה לא ברור מספר הנפגעים בתקיפה.

החדשות הטרגיות מגיעות ברקע שיירת כוחות רוסים הגיעה צפונית לקייב והחלה להתפרס בערים והיערות הסמוכים. בקייב חוששים כי הרוסים נסוגו רק כדי להתארגן למתקפה מחודשת.

על רקע תקיפות בתי החולים, האו"ם מפרסם, כי לפחות 78 ילדים נהרגו באוקראינה מאז פלישת רוסיה, כך אמרה היום נציב תלונות הציבור האוקראיני לזכויות אדם, לודמילה דניסובה.

לאור פשעי המלחמה, רוסים רבים אומרים כי הם מתביישים ב"מבצע הצבאי המיוחד" של המדינה באוקראינה. הקרמלין הגיב על כך ופסק כי הם "אינם רוסים אמיתיים".

"רוסי אמיתי אף פעם לא מתבייש להיות רוסי", אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לכתבים כשנשאל על הסיסמה, "מתבייש להיות רוסי" שמהווה זעקה תכופה של מפגינים נגד המלחמה. "אם מישהו אומר דברים כאלה אז הוא פשוט לא רוסי" קבע.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד