י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
היום ה-16 למלחמה באירופה

פוטין: "יש התקדמות חיובית" | זלנסקי: "מפנה אסטרטגי במלחמה"

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר היום כי לא ניתן לחזות מראש כמה ימים נוספים תצטרך אוקראינה להחזיק מעמד עד שתשתחרר מהכובש הרוסי. לדבריו, "כבר הושגה נקודת מפנה אסטרטגית במלחמה מול הפדרציה הרוסית". נשיא רוסיה פוטין אומר מנגד כי "יש התקדמות חיובית במו"מ" 

פוטין: "יש התקדמות חיובית" | זלנסקי: "מפנה אסטרטגי במלחמה"
פוטין בקרמלין צילום: צילום מסך

במהלך נאום ביום ה-16 למלחמה (שישי), אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי ארצו השיגה פריצת דרך אסטרטגית מול הכוחות הרוסים. הנשיא פוטין מפתיע ואומר היום בפגישתו עם נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, במוסקבה כי "יש שינוי לטובה" בשיחות ביננו לבין אוקראינה.

"אנחנו נלחמים על החופש שלנו כבר שישה עשר ימים. זה ארוך פי ארבעה ממה שהאויב תכנן לפלוש. פי ארבעה יותר. נגד צבא שנחשב לאחד החזקים בעולם, בתקווה שהאוקראינים ייכנעו. אי אפשר לומר כמה ימים עוד יש לנו לשחרר את אדמתנו האוקראינית. אבל אפשר לומר, שאנחנו נעשה את זה, כי אנחנו רוצים את זה, כי כבר השגנו פריצת דרך אסטרטגית. אנחנו כבר על המטרה שלנו, הניצחון שלנו". אמר זלנסקי.

הוא הדגיש כי האוקראינים אנשים גאים שתמיד מגנים על אדמתם ולעולם לא יתנו לתוקפים אף פיסת ארץ מולדת, אחוז אחד של חופש. זלנסקי הביע הבנה כלפי אנשים שהחלו לחוש עייפות ביום השישה עשר למלחמה. "הרגשות משחקים משחק רע עם אנשים. זה החיים. כשאנחנו מתגייסים, כשאנחנו רואים את הניצחונות הצבאיים שלנו ואובדן האויב, אנחנו מצפים שהמאבק יסתיים מוקדם יותר. שהכובשים ייפלו מהר יותר. אבל אלה החיים. זו מלחמה. זה מאבק", הוסיף נשיא אוקראינה.

הוא הדגיש כי יידרש קצת יותר "זמן, סבלנות, חוכמה ואנרגיה" כמו גם את היכולת לעשות את הכול "בצורה המקסימלית כדי לעבוד יחד כדי להשיג ניצחון".

על רקע הדברים הללו, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, נשאל על ידי עיתונאים כיצד המשבר יכול להסתיים, הוא אמר כי הוא מאמין שאוקראינה דנה בדרישות מוסקבה עם ארצות הברית ובעלות ברית אחרות.

"רוסיה ניסחה דרישות קונקרטיות לאוקראינה כדי לפתור את השאלות הללו. לפי מה שאנו מבינים, הדרישות הללו נדונות על ידי האוקראינים עם יועציהם, בעיקר ארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי", אמר.

"בואו נקווה. זה צריך להיעשות. ואז הכול יסתיים", הוסיף פסקוב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד