י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הריטואל הקבוע: מי עמד בזמן הצפירה בכיכר השבת?

צלם 'בחדרי חרדים' קובי הר צבי יצא לתעד את רגע המחלוקת השנתי בכיכר השבת בירושלים • ומאיפה צצה קבוצת פעילי שמאל שצעדה בזמן הצפירה? • צפו בוידאו

הריטואל הקבוע: מי עמד בזמן הצפירה בכיכר השבת?

"במקום שהעיתונאים והצלמים החילונים ינסו לתעד חרדים פוסעים בזמן הצפירה, יצאתי לצלם אותם הולכים תוך כדי הצפירה", כך מסביר דודי מירושלים, שתיעד הבוקר (ב) בזמן הצפירה קבוצת פעילי שמאל שהגיעה לכיכר השבת בירושלים במטרה לצוד בעדשת המצלמה חרדים שהולכים בצפירה ביום השואה, אך אנשיה נתפסו כשהם הולכים בעצמם ו'מחללים' את הצפירה.

צפו:


"הייתי שם", סיפר דודי ל'בחדרי חרדים', "הצלמים לא הגיעו. אבל ממש דקה קודם הצפירה, נחתה במקום קבוצה של פעילי שמאל שהתפזרו במאה שערים, כיכר השבת ורחוב שטראוס. מטרתם הייתה אחת: לתפוס במצלמה חרדים שהולכים בזמן הצפירה".

דודי אומר כי בעת השמעת הצפירה הוא לא היה יכול להישאר אדיש, "החרדים ברחוב, עמדו ולא זזו. אבל דווקא אותם חילונים החלו לזוז כדי לנסות לתעד את מה שהם לא הצליחו".

"הרגשתי שזועקת כאן צביעות! לנו הם יכולים להטיף מוסר והם עצמם מה? גם כשהם עושים מנגל. בשבת, אנחנו לא אומרים להם שזה חילול שבת ואסור. שיזכרו מי הרביץ לניצולי שואה, חרדים או חילונים. לכן הייתי חייב לתעד ולהפיץ את הסרטון כדי שלפחות אנחנו נדע את האמת".
צפירה עמידה כיכר השבת ירושלים וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד