כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זכרון להולכים

הרבנית הצדקנית מרת יפה אשלג ע"ה

הרבנית הצדקנית מרת יפה אשלג ע"ה כלתו של האדמו"ר בעל ה'ברכת שלום' מאשלג זצ"ל הלכה לעולמה בגיל 82. הייתה ממתפללות הנץ בכל בוקר עם הרבנית קנייבסקי ע"ה והותירה אחריה דור ישרים מבורך 

הרבנית הצדקנית מרת יפה אשלג ע"ה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבני ברק הסתלקה השבוע לעולמה 'אמא של מלכות' הרבנית הצדקנית מרת יפה אשלג ע"ה, 'אשת חבר' ליבדלט"א הגאון הרה"צ רבי אברהם יחזקאל אשלג שליט"א, נכדו חביבו של 'בעל הסולם' זיע"א ובנו של האדמו"ר בעל ה'ברכת שלום' מאשלג זצ"ל

אבל כבד ויגון עמוק עטף את חצר הקודש אשלג והמונים מתושבי בני ברק עם היוודע על הסתלקותה של הרבנית אשלג בשנת ה- 82 לחייה.

המנוחה הצדקנית נודעה כאחת מאנשי החסד שידעה העיר, במשך עשרות שנים דלת ביתה לא סבה על צירה והיה פתוח לכל אדם באשר הוא כאוהל אברהם אבינו בשעתו.

חברון גרנביץ המקורב למשפחת הרבנית ע"ה מספר ל'בחדרי חרדים': "בימות החול ובשבתות, בשעות היום והלילה, היו הולכים ובאים אנשים שהיו זקוקים ללחם לאכול ובגד ללבוש, הרבנית המנוחה לא ידעה אפילו את שמם ומצבם, בחיוך ואהבה יהודית אמיתית הגישה אוכל חם והשיבה כל נפש עייפה".

גרנביץ מספר עוד כי "לקראת שבת הייתה טורחת ומחפשת אורחים שבורי לב ונדכאים לסעודות השבת, הייתה מביאם לביתה, מציעה בפניהם מקלחת חמה, בגדים להחלפה ואירוח מלא וכל זאת בדירה קטנה תוך טיפול בשמונה ילדים".

הרבנית אשלג ע"ה, חיה בצנעה וענווה כל ימיה, לא בקשה טובה לעצמה מעולם ושם שמיים תמיד היה שגור בפיה, כל מילת תודה שנאמרה לה, תמיד הושיטה אצבעה למעלה ואמרה 'תודו לה' יתברך ולא לי, הכל זה הוא'

מידי יום הייתה מסיימת את כל ספר התהילים כשהיא מבקשת רפואה וישועה לכלל ולפרט. התפללה מידי יום תפילת וותיקי בבית הכנסת 'לדרמן' עם הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי ע"ה ונודעה כאשת סודה.

השאירה אחריה דור ישרים מבורך, את בעלה הרה"צ רבי אברהם יחזקאל אשלג ראש צוות ושו"ב שגדולי ישראל סומכים ידיהם עליו, מי שבמשך שנים רבות עורך, מפרש ומבאר את כתביו וחיבוריו של סבו 'בעל הסולם' זיע"א, על הזוהר הקדוש, בנים ובנות עשרות נכדים ונינים בארץ ובארה"ב, ההולכים בדרכה, הנודעים כאנשי חסד שביתם פתוח לכל ושולחנם ערוך לכל ומתקינים מחיה ומזון לכל בריותיו אשר ברא.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

אשלג בעל הסולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד