כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בראשות האב"ד והמשפיע

ראש הישיבה זעק עם התלמידים: "אנחנו רוצים ללמוד תורה"

מעמד מרגש התקיים בביתו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בבני ברק. תלמידי שובו יחד עם רבני כנסת ישראל עלו לביתו לשמוע דברי חיזוק ועידוד בלימוד התורה. בשיאו של המעמד זעקו התלמידים יחד עם ראש הישיבה "אנחנו רוצים ללמוד תורה". עין לא נותרה יבשה

ראש הישיבה זעק עם התלמידים: "אנחנו רוצים ללמוד תורה"
ילדי שובו אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: שמוליק קורלנסקי

מעמד מרגש התקיים במעונו של ראש הישיבה חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן. אל הבית שברחוב האדמו"ר מגור הגיעו תלמידי בית הספר 'שובו' מלוד כשהם מלווים ברבני 'כנסת ישראל'. המעמד נערך לכבוד הרחבת תכנית בית המדרש במסגרת לימוד רבני כולל כנסת ישראל ותלמידי שובו, ולכבוד הקמת בית המדרש לכיתות ז' ב'שובו' – לוד.  התלמידים הגיעו מלווים ברבני כנסת ישראל

המעמד נפתח בדבריו של ראש הישיבה הגרמ"צ שאמר לתלמידים: "דעו כי כל אחד מכם בכוחו וביכולתו לא רק ללמוד, אלא אף להיות גדול בתורה". ראש הישיבה סיפר לתלמידים כי היה שואב מים שפנה לעת זקנותו לרבי זלמן סנדר שפירא מענקי התורה בליטא, וביקשו ללמדו תורה. "רבי זלמן סנדר התחיל שוחח עמו וראה שאף אל"ף בי"ת הוא אינו יודע לקרוא. ניסה רב זלמן סנדר להניא אותו מבקשתו, אך שואב המים התעקש שברצונו ללמוד תורה. כשראה רב זלמן סנדר ששואב המים איתן בדעתו, אמר לו: 'על פי דרך הטבע איני רואה דרך ללמדך, אבל תזעק להשם יתברך בכל כוחך שלוש פעמים לפני השם יתברך כי רצונך ללמוד תורה, ובטוחני שיפתחו לך שערי רצון'. וכך היה, שואב המים זעק בכל כוחו 'ברצוני ללמוד תורה... ברצוני ללמוד תורה... ברצוני ללמוד תורה".

ראש הישיבה סיים: "את המעשה שמעתי מדודי הגדול רבנו רבי איסר זלמן מלצר שהעיד כי סופו של דבר נעשה אותו שואב מים לגדול בתורה ואף למורה הוראה".

לאחר מכן פנה ראש הישיבה לתלמידים בדמעות: "הבה נזעק יחד לפני הקב"ה כי ברצוננו לגדול בתורה". וכך תועד מחזה מצמרר שבו זקן ראשי הישיבות בדורנו יחד עם תלמידי הקירוב זועקים לקדוש ברוך הוא שהם רוצים ללמוד ולהבין את התורה. ועין לא נותרה יבשה.

ראש הישיבה הגרמ"צ סיים בברכה להנהלת רשת שובו, המנכ"ל הרב גוטרמן ושאר חברי הנהלת הרשת המוסרים נפשם למען ילדי ישראל, וצוות שובו-לוד, וכן לרבני הכוללים של כנסת ישראל המרבים תורה בישראל.

לאחר מכן נשא דברים האב"ד הגאון רבי יהודה אריה דינר, שסיפר לנערים: "דעו נא כי גם אני הייתי נער, ואגלה לגם שגם רבנו מרן ראש הישיבה לאורך ימים ושנים היה נער, והיינו נערים ככל הנערים, אבל לימוד התורה זהו המתכון, מה שבונה זה מה שמשנה את האדם, זה משנה את התכונות באדם. דעו כי התורה כשהיא נלמדת מתוך שמחה, הרי היא נחרטת בלבו של האדם".

כאן פנה הגרי"א לראש הישיבה ואמר: "לפני קרוב לחמישים שנה מסרתם שיעור בענייני גזילה בישיבת גייטסהד המעטירה, בחור צעיר הייתי ועד היום מראה השיעור הנמסר מתוך שמחת התורה חקוק בעצמותי".

לאחר מכן נשא דברים נלהבים המשפיע הנודע הגה"צ רבי חיים יוסף בידרמן מלעלוב, שאמר בדבריו "אין לכם מושג כמה אושר ושמחה אתם מביאים לכם בעולם הזה ולנצח נצחים במה שאתם שוקדים בתורה, כי לימוד התורה זה הלב, זה היסוד, ברור לי שיש כאן תפילות של דורות קודמים במה שזכיתם ללמוד בבית הספר של שובו וביותר לשקוד עם האברכים המופלגים על דלתי תורה. נמצאים אנו בחדרו של ראש הישיבה ומעתיק השמועה, ראו נא מה יש על השולחן, במה עסוק ראש הישיבה בלימוד הגמרא הקדושה".

דברי סיום קצרים נשא ראש הכוללים ד'כנסת ישראל' הגאון רבי יעקב קניג שאמר בדבריו לתלמידים: "התורה הקדושה נותנת טעם לחיים, אדם שיש לו שייכות וקביעות בתורה הקדושה, הרי בזה מביא לעצמו נחת ושמחה בכל מהלך יומו, זה נותן טעם לכל החיים, ואשריכם שזכיתם לטעום מטעמם עץ החיים, והלוואי ותזכו להמשיך לדבוק בתורתנו הקדושה כי היא חיינו".

בסיום המעמד פנה ראש הישיבה הגרמ"צ לתלמידים והזכיר שהתורה מלמדת אותנו כי ישראל ערבים זה לזה, בכל עת ושעה, כל שכן בזמן כזה שרבבות אלפי ישראל נתונים בצרה ומצוק, "ובסייעתא דשמיא בזכות התורה והתפילות שלכם יוושעו כל הצרכים ישועה".

הרב מאיר צבי ברגמן הרב יהודה אריה דינר הרב חיים יוסף בידרמן שובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד