כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ידיעות: "200 חרדים במנגל" • עורך בקול ישראל: לא נכון

כותרת ההסתה של 'ידיעות אחרונות' בישרה על 200 חרדים שמינגלו בגן סאקר • עורך ב'קול ישראל' ושדרן ב'קול חי' שהגיעו למקום מצאו בחורים בודדים

גן סקאר, אמש. מתוך הפייסבוק של רן מלמד.
גן סקאר, אמש. מתוך הפייסבוק של רן מלמד.

הרעש התקשורתי שחוללה קבוצת הצעירים החרדים שעשתה מנגל אתמול בגן סאקר, כאשר 'ידיעות אחרונות' מדווח על קבוצה של לא פחות מ-200 חרדים שחגגו במקום - מתגלה אט אט כהסתה מוגזמת ופרועה.

יותם ברזני, עורך חדשות ב'קול ישראל', קרא אתמול בפייסבוק סטטוס שפרסם רן מלמד, מנכ"ל עמותת 'ידיד': "ערב יום השואה. גן סאקר בירושלים נראה כמו ברביקיו ענק של חרדים. עשן המנגלים מכסה את הכביש והצעירים צוהלים. בושה. התמונה בקרוב".

בתגובה לכך החליט ברזני לצאת ולבדוק.

"איזה חוסר רגישות, לא יכול להיות", אמרתי לעצמי, הוא כתב הבוקר (ב) בפייסבוק. "פחות משעה אחר כך הייתי בדרכי הביתה, ועצרתי בגן כדי לבדוק אם התיאור נכון.

עוד בנושא:
200 צעירים חרדים עשו מנגל בגן סאקר: "מכבדים בדרכנו"

"אפילו אמרתי לעצמי שאם אני אכן מגלה שגן סאקר נראה כמו ברביקיו ענק אני מיד מעביר דיווח לחדר החדשות, שהידיעה תשודר במהדורה הקרובה. בשעה 23:05 ראיתי בגן מנגל אחד, ואם אני סופר את כל מי שראיתי (חמש או שש קבוצות) אני מגיע ל-35 איש.

"במגרש הכדורגל המואר היו בערך 30 אנשים, והם לדעתי לא היו חרדים. זה משאיר אותנו עם שתי אפשרויות: או שהברביקיו הענק הסתיים עד שהגעתי או שמלמד הגזים. בתמונה שהוא פרסם אחר כך נראים 13 אנשים עושים מנגל. נראה לי שהאפשרות השנייה נכונה. שנאת חינם כל כך מעצבנת אותי", הוא מסכם.

גם העיתונאי נועם זיגמן כתב הבוקר: "אז או שצלם העיתונות שירד אמש לגן סאקר לא יודע לתפוס את הזוויות. או שפשוט לא היו אפילו 20 טיפשים שמנגלו. אין תמונה 'מוצלחת' יותר לצלם המוני חרדים (200 זה מאסה לא קטנה לתמונה) ממנגלים. אז אחת ולתמיד חאלס עם ההסתה הזו נגד מגזר שלם. מובטח כי אם זו הייתה הפגנת ימין או חרדים, האנשים היו נספרים שוב ושוב כדי לא להגיע אפילו ל-20. חבל. חבל שגם יום שצריך כל כך לאחד שוב יש מי שמוצא איך להפריד".

כתב ידיעות אחרונות, דני אדינו-אבבה שפרסם הבוקר את הידיעה, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני ונחום ברנע הסתובבנו אתמול במשך שעה וחצי בפארק וראינו במו עינינו את התמונות. זכותו של כל אדם לעשות מה שהוא רוצה ואני לא יכול לחלוק על מעשיו. ההסברים שקיבלנו אתמול מאותם בחורים היו מקוממים וחלק מהם לא פורסמו בעיתון.

"אני בטוח שאותה קבוצה אינה מייצגת ציבור שלם ואלו קומץ אנשים. אני נגד הכללות ואני מאמין שיש אלפי חרדים שיום השואה הוא יום שנוגע בהם ברמה האישית וגם ברמה הממלכתית, אבל כזו קבוצה גם אם תמנה 20 חרדים, זו בושה שצריך למחות עליה בכל דרך".
מנגל חרדים הגזמות פרופורציות קבוצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד