כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שב"כ: נזקים קלים בלבד ממתקפת הסייבר

מתקפת הסייבר שהוכרזה על ידי קבוצת 'אנונימוס' על ישראל - רם הצליחה לפגוע באתרים משמעותיים פגיעה של ממש • שב"כ: "מזוהים עדיין מאמצים לתקוף אתרים ישראלים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

השב"כ מסכם את המתקפה הוירטואלית על ישראל: נכון לצהרי היום (ב) נמשכת הכוננות ויימשכו המאמצים והפעולות למניעת התקפות הסייבר שהחלו במוצ"ש.

על-פי הערכת השב"כ, גל התקיפות - שכלל אלפי ניסיונות - עדיין נמשך, ומזוהים מאמצים של מספר קבוצות האקרים מרחבי העולם להמשיך ולתקוף אתרים ישראלים.

עד כה, שב"כ יחד עם גורמי "ממשל זמין" ויחידות שונות במערכת, הצליחו לאתר ולמנוע את התקיפות שיועדו לפגוע באתרי אינטרנט רבים המספקים בין השאר שירותים לאזרח. ההיערכות נמשכת.

שב"כ, אשר לאורך השנים התמחה בהגנת סייבר על תשתיות מחשב קריטיות במדינת ישראל, העביר בימים האחרונים הנחיות הגנה לגורמי ממשל וכן נתן המלצות התגוננות לגורמים בשוק הפרטי והעיסקי. במסגרת זו, שב"כ הוביל מהלכים טכנולוגיים שונים כדי להגן על מכלול של מערכות במגזרים השונים.

עד כה רמת האירועים ומאפייניהם הם ברמה נמוכה, ולא נגרם כל נזק לאתר או לשירות לאזרח באתרי "ממשל זמין" או בחברות התקשורת המרכזיות. אתרים שכן נפגעו הם בעיקר של אזרחים פרטיים אשר מאופיינים ברמת הגנה בסיסית.
סייבר אתרים מתקפה סיכום האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד