כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרמטכ"ל בהערכת מצב

דריכות בצפון: חשש מנקמה איראנית על הרג הקצינים

אחרי שהאיראנים הודו באופן חריג במותם של שני הקצינים בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בשבוע שעבר, במערכת הביטחון חוששים מתגובה שתגיע ככל הנראה בגבול הצפון | הרמטכ"ל כוכבי ששב מבחריין קיים הערכת מצב

דריכות בצפון: חשש מנקמה איראנית על הרג הקצינים
חיילי צה"ל בגבול הצפון צילום: פלאש 90

במערכת הביטחון העלו את רמת הדריכות בצפון הארץ, מחשש שהאיראנים יגיבו בקרוב על מותם של שני הקצינים בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בשבוע שעבר. במסגרת הכוננות המוגברת, נרשמה היערכות במערכות ההגנה האווירית, בחיל האוויר והמודיעין.

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי ששב מביקור היסטורי בבחריין, קיים הערכת מצב בה השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי וראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק.

לפי דיווח של אמיר בוחבוט ב'וואלה', שני מטוסי קרב של חיל האוויר הוקפצו במהלך לגבול הצפון, ככל הנראה בעקבות מטרה חשודה שנצפתה באזור. דובר צה"ל מסר בתגובה כי הדברים נמצאים בבדיקה. בשגרה, בימי שבת לא נערכים אימונים של חיל האוויר מסוג זה וגורם צבאי אמר ל'וואלה' כי "לרוב המטוסים מוזנקים בגלל מטרה חשודה במרחב".

כפי שדווח בשבוע שעבר, בצעד חריג ונדיר הודו האיראנים כי התקיפה הישראלית בסוריה הובילה למותם של שני קצינים במשמרות המהפכה: מורתדא סעיד נג'אד ואיחסאן כרבלאאי פור. בהודעת משרד החוץ האיראני נכתב: "במהלך תקיפת המשטר הציוני אתמול בפאתי דמשק, נרצחו שני כוחות איראנים, התקיפה אירעה עם מטוסי המשטר הציוני בפאתי דמשק".

 

 

איראן כוננות משמרות מהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד