ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
למרות התנגדות החרדים

הממשלה תאשר את הקמת היישוב החרדי כסיף

למרות התנגדות החרדים, שר השיכון זאב אלקין יביא מחר לאישור שרי הממשלה את הקמת העיר כסיף המיועדת לציבור החרדי. בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה, צפויים להקים בעיר מעל 20,000 יחידות דיור שמיועדים ל-125,000 נפש

הממשלה תאשר את הקמת היישוב החרדי כסיף
זאב אלקין, בנט ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה תאשר מחר (ראשון) את הקמת העיר כסיף בנגב, למרות התנגדות החרדים. שר השיכון זאב אלקין יביא לאישור שרי הממשלה את העיר המיועדת לציבור החרדי. העיר כסיף תוקם בסמוך לתל ערד, שבין העיר ערד לבאר שבע, בין ישובים ערבים, כסיפה, עררה חורה ועור.

על פי הידוע, בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה, צפויים להקים בעיר מעל 20,000 יחידות דיור שמיועדים ל-125,000 נפש.

פרסום ראשון: ליצמן יזם פתרון למשבר הדיור; דרעי וגפני מתנגדים בתוקף

בשנים האחרונים התנגדו ראשי הסיעות החרדיות להקמת הישוב כסיף בטענה כי הדבר לא יפתור את משבר הדיור משום שהציבור לא יגור במקום שאין בו מקומות עבורה, מוסדות או תחבורה.

בעת שכיהן יעקב ליצמן כשר השיכון הוא ביקש לאשר בממשלה את הצעת המחליטים הזאת להקמת כסיף, אלא שהשר דאז אריה דרעי ויו״ר ועדת הכספים דאז גפני הובילו התנגדות לתוכנית מאחר ולטענתם הוא מגיע על חשבון פתרונות אחרי

כזכור, לפני כמה חודשים הודיעו שר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד כי הם משנים את התוכנית של העיר שפיר בסמוך לקריית גת שיועד לחרדים, כל שהוא ישווק לציבור הכללי, שבמקום זה הודיעו כי יקדמו את הישוב כסיף שלא צפוי לפי החרדים להיענות למצוקת הדיור.

כסיף החלטת ממשלה זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד