כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בנט דרש שייכנע לפוטין?

זלנסקי: "מאמין שבנט יכול למלא תפקיד חשוב"

"אני מאמין שבנט יכול למלא תפקיד חשוב, כי ישראל היא מדינה עם הרבה היסטוריה עם הקבלה למצבנו, כמו גם שיש בה הגירה גדולה של יהודים מאוקראינה, רוסיה ובלארוס", אמר זלנסקי בתדרוך לתקשורת. באוקראינה מכחישים דיווח לפיו בנט לחץ על זלנסקי להיכנע לפוטין

זלנסקי: "מאמין שבנט יכול למלא תפקיד חשוב"
ולודימיר זלנסקי/נפתלי בנט צילום: חשבון הנשיא/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנט ממשיך במאמצים להביא להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, בנט שקיים לפני שבוע פגישה בקרמלין בת שלוש שעות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ומאז שוחח פעמיים עם פוטין בטלפון וארבע פעמים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מנסה להמשיך בניסיונות התיווך, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

"אני מאמין שבנט יכול למלא תפקיד חשוב, כי ישראל היא מדינה עם הרבה היסטוריה עם הקבלה למצבנו, כמו גם שיש בה הגירה גדולה של יהודים מאוקראינה, רוסיה ובלארוס", אמר זלנסקי בתדרוך לתקשורת.

מוקדם יותר היום הכחיש יועץ אוקראיני בכיר דיווח של ג'רוזלם פוסט, שפרסם תוך ציטוט של גורם אוקראיני לא מזוהה, כי בנט לחץ על אוקראינה להיכנע לרוסיה.

"ישראל בדיוק כמו מדינות אחרות, לא מציעה לאוקראינה להסכים לכל דרישה של הפדרציה הרוסית", צייץ היועץ, מיכאילו פודוליאק. "זה בלתי אפשרי מסיבות צבאיות ופוליטיות. להיפך, ישראל לוחצת על רוסיה להעריך את האירועים בצורה נאותה יותר".

גורם ישראלי בכיר, שביקש להישאר אנונימי בשל רגישות העניין, כינה את הדיווח "שקרי בעליל". כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. "בשום שלב ראש הממשלה בנט לא יעץ לנשיא זלנסקי לקחת עסקה מפוטין - מכיוון שלא הוצעה עסקה כזו לישראל כדי שנוכל לעשות זאת", אמר הגורם. זלנסקי אמר שהוא יהיה פתוח לשיחות שלום בירושלים, ומצפה שישראל תעניק לאוקראינה ערבויות ביטחוניות.

"אמרתי לבנט שכרגע זה לא רציני לקיים פגישות ברוסיה, אוקראינה או בלארוס. אלו לא המקומות שבהם אנחנו (מנהיגי המדינות המעורבות) יכולים להסכים לעצור את המלחמה. האם אני רואה את ישראל, ירושלים בפרט, כמקום כזה? אני חושב שהתשובה היא חיובית".

נפתלי בנט ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד