י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
האוקראינים יקבלו אזעקות בטלפון

פוטין חוסם את הרשתות ברוסיה? כך אפשר לעקוף החסימה

נשיא רוסיה פוטין חסם את הגישה לרשתות החברתיות במדינתו, אך הרשתות עוקפות את החסימה ומאפשרות לאזרחי רוסיה לגלוש ולקבל מידע על המתרחש באוקראינה. כמו"כ, גוגל השיקה אפליקציה מיוחדת שתזהיר את אזרחי אוקראינה מתקיפות אוויריות

פוטין חוסם את הרשתות ברוסיה? כך אפשר לעקוף החסימה
ולדימיר פוטין בקרמלין צילום: פייסבוק רשמי

ברשתות החברתיות הגיבו לניסיונות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנוע מאזרחי רוסיה גישה לרשתות החברתיות והוציאו גרסה מותאמת שתעלה ב-The TOR. מדובר בדפדפן מוצפן ואנונימי שמאפשר לעקוף את החסימה של רוסיה.

טוויטר הקימה אתר מותאם ב"טור" במטרה לעקוף את החסימה הרוסית ובכך הצטרפה למהלך של פייסבוק וסוכנות הידיעות BBC שהקימו אתרים מותאמים כשהם הוגבלו ברוסיה. בשירות המכונה "נתב הבצל", משתמשים יכולים לגשת לגרסה זו של טוויטר אם הם מורידים את דפדפן "טור", המאפשר לאנשים לגשת לאתרים ב"רשת האפלה". בדפדפן המותאם במקום הסיומת .com, לאתרים יש סיומת .onion.

מהנדס התוכנה ומומחה אבטחת האינטרנט, אלק מאפט, שעבד עם חברות אחרות להקמת אתרי בצל, הכריז על השירות החדש של טוויטר בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "זה אולי הציוץ החשוב והמיוחל ביותר שכתבתי אי פעם".

לצד זאת, גוגל השיקה עבור אזרחי אוקראינה מערכת אזעקות על תקיפות אוויריות למכשירי אנדרואיד. החברה מסרה כי היא עובדת עם ממשלת אוקראינה כדי להפעיל את מערכת ההתראה לטלפונים במדינה. התכונה זוהתה לראשונה על ידי XDA-Developers.

ולדימיר פוטין רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד