כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קמפיין הכפשה"

משטרת פורטוגל עצרה רב שעזר למיליארדר רומן אברמוביץ'

שוטרים בעיר פורטו עצרו את אחד מרבני ומנהיגי הקהילה היהודית במקום, לאחר שלטענת הרשויות הוא הנפיק מסמך המאפשר למיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' לקבל אזרחות פורטוגזית בשנה שעברה

משטרת פורטוגל עצרה רב שעזר למיליארדר רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ צילום: פלאש 90

שוטרים בפורטו - פורטוגל עצרו רב מקומי כחלק מחקירה מתמשכת של תובעים ציבוריים בנוגע למתן אזרחות לאוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. בהצהרה של הקהילה היהודית של פורטו הוכחש כל עבירה על החוק, לטענת הקהילה מדובר ב"קמפיין הכפשה".

על פי הדיווחים בפורטוגל, הרב פיקח על המחלקה שמאשרת אזרחות פורטוגזית על בסיס קריטריונים מסוימים, חלק מהקריטריונים קבעו כי על המבקש להוכיח קשר משפחתי ליהודים שנרדפו על ידי האינקוויזיציה הספרדית ששלטה אז בפורטוגל.

אברמוביץ' קיבל אזרחות באפריל 2021 על בסיס חוק המציע אזרחות לצאצאי יהודים ספרדים שגורשו מחצי האי האיברי במהלך האינקוויזיציה. לטענת גורמים רבים בפורטוגל, יהודים רבים ביניהם אברמוביץ' קיבלו אזרחות במרמה.

אילן היוחסין של המועמדים נבדק על ידי מומחים באחד מהמרכזים היהודיים של פורטוגל בליסבון או פורטו. במרכז בפורטו היה אחראי על התהליך של אברמוביץ' אותו רב שנעצר.

תובעים ציבוריים פתחו בחקירה בינואר האחרון, ביום חמישי, גורם בממשלת פורטוגל אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ניתן לשלול אזרחותו של אברמוביץ' בהתאם לתוצאות החקירה.

על פי דיווחים בפורטוגל, הרב שנעצר התכונן לנסוע לישראל ממש לפני המעצר. הקהילה היהודית של פורטו אמרה שהתובעים הציבוריים חוקרים גם את אישור אזרחות פורטוגזית שהעניקה הקהילה היהודית של ליסבון למיליארדר יהודי נוסף.

סנקציות רומן אברומוביץ פורטוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד