ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המכסות יורחבו בקרוב

ביקורת על מדיניות הפליטים: השגרירות עתרה נגד שקד

בשגרירות אוקראינה בתל אביב זועמים על המדיניות הנוקשה לטענת של קבלת פליטים בישראל והם עותרים לבקשת ודורשים לאפשר לפליטים להיכנס ללא מגבלה. הלחצים על שקד יובילו ככל הנראה להגדלת המכסות

ביקורת על מדיניות הפליטים: השגרירות עתרה נגד שקד
פליטים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

אחרי שהודיעה השבוע על מתווה הפליטים שכולל מכסה של עד 5,000 פליטים שאינם יהודים שיורשו להיכנס ארצה, שרת הפנים מותקפת גם מתוך הקואליציה על מדיניות הפליטים ובוחנת הרחבת המכסות.

תמונות הפליטים שתקועים בשדה התעופה בן גוריון גוררים לביקורת כנגד מדיניות שרת הפנים איילת שקד, כאשר על פי הדיווחים נותרו רק כ-200 פליטים שאינם יהודים שיוכלו להיכנס לארץ.

על פי דיווחים ממהדורות השבת, השרה שקד תאפשר לקרובי משפחה של הפליטים שנמצאים בישראל להיכנס בלי קשר למכסה שנקבעה, כאשר לדברי חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ששותפה לגיבוש מתווה הפליטים, המכסות יורחבו בקרוב.

בעקבות התמונות, בשגרירות אוקראינה בישראל עתרו הערב (מוצאי שבת) לבג"צ נגד מדיניות הפליטים, בעתירה הם דורשים לבטל את המתווה ולאפשר כניסת פליטים גם שאינם יהודים ללא כל מגבלה.

"המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל בנוגע לפטור מאשרה לאזרחים אוקראיניים. לאור מיצוי כל האפשרויות הדיפלומטיות, לא נותרה לשגרירות ברירה אלא לבקש שמשרד עורכי הדין ורשה יגיש עתירה לבג"ץ נגד המתווה החדש בכדי להגן על זכויותיהם של האזרחים האוקראינים", נמסר מהשגרירות.

גם בקואליציה מבקרים את המדינות, כך השר ניצן הורביץ תקף את המדיניות, "מול המלחמה המחרידה באוקראינה, הדיון כאן על כמה מכסות לפליטים, הוא קטנוני עד כדי מביש. ישראל חייבת, מעצם הווייתה וכחלק מהמאמץ הגדול של מדינות המערב, להושיט יד לפליטים ונרדפים שעולמם חרב עליהם״, כתב, והבהיר כי ״מרצ תעמוד על כך".

שר התפוצות נחמן שי הודיע כ ידרוש מהממשלה להקים וועדת שרים שתקבע את מדיניות ההגירה של ישראל, ובכלל זה קליטת הפליטים בעקבות המלחמה באוקראינה. "מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, חייבת להושיט ידה לפליטים באירופה. אל לנו להיות אדישים לאסון ההומניטרי המתחולל שם", אמר.

גם מפלגת העבודה ידרשו להסיר את מגבלת הפליטים שאינם יהודים. בימינה מתעקשים להגביל או שמא לשנות מעט את המספרים, כאשר שאר הסיעות בממשלה יכריעו את הנושא שכנראה יעלה לדיון הממשלה הקרוב.

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד