י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מחיר הכישלון

בהוראת פוטין: נעצר בכיר בשירותי הביטחון ברוסיה

פוטין הכניס את ראש המודיעין של ה-FSB למעצר בית, הסיבה: זעם על שירותי הביטחון על כך שלא הזהירו אותו כי אוקראינה עלולה להתנגד בתקיפות לפלישה

בהוראת פוטין: נעצר בכיר בשירותי הביטחון ברוסיה
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר שלח את ראש מחלקת הביון הזרה של ה-FSB ואת סגנו למעצר בית, לאחר שהאשים אותם במחדלים מודיעיניים שגרמו לצבאו תבוסות מביכות באוקראינה.

אנדריי סולדאטוב, בכיר מאד בשירותים החשאיים הרוסיים, אמר כי מקורות בארגון ה-FSB הביון הרוסי, אמרו לו כי סרגיי בסדה, בן 68, ראש שירות החוץ של הסוכנות, נעצר בהוראת פוטין. יחד עם ראש שירותי החוץ נעצר גם סגנו, אנטולי בולוך.

הבכיר אמר כי פוטין "ממש לא מרוצה" מהסוכנות - אותה ניהל בעצמו לפני שהפך לנשיא. על פי הדיווח של ה'טיימס' הלונדוני, פוטין מאשים את הסוכנות במודיעין שהבטיחה לו לקראת הפלישה כי "הכוחות הרוסיים יתמודדו רק עם התנגדות סמלית מצד הצבא האוקראיני וכי האוקראינים עצמם להוטים להיפטר ממנהיגיהם".

בין הסיבות למעצר, מעילה בכספים שהוקצו לעבודה "חתרנית וסמויה באוקראינה", וכן "מידע כוזב בכוונה על המצב הפוליטי באוקראינה". על פי החשד, שירות הביטחון של ה-FSB העביר לו מידע מודיעיני המצביע על כך שאוקראינה חלשה, רצופת קבוצות ניאו-נאציות, ותוותר בקלות אם תותקף.

למעשה, הכוחות המזוינים הרוסים מתמודדים עם התנגדות עזה מצד חיילים אוקראינים שנלחמים בהם, חיילים ואזרחים אוקראיניים הסבו אבדות כבדות ואילצו את פוטין לנקוט בלוחמת מצור אכזרית שעד כה הניבה תוצאות מועטות.

בינתיים אזרחים אוקראינים התגייסו מאחורי ממשלתם והנהגתו מעוררת ההשראה של וולודימיר זלנסקי, ועורכים הפגנות באזורים שהרוסים כבשו, תוך חבלה בטנקים שלהם ולכידת כלי רכב.

ביום שישי דווח כי פוטין פיטר את הגנרלים הבכירים שלו והוא 'מתפרע' על ה-FSB לאחר שמודיעין כושל ואסטרטגיה גרועה הביאו את חייליו לסדרה של תבוסות מביכות בימי הפתיחה של המלחמה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד