י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
18 יום למלחמה

הגהינום של מריופול: גופות ברחובות, קברי אחים, מצור רוסי על העיר

פלישת רוסיה לאוקראינה נכנסת לשבוע השלישי ומראות ההרס בחלקים מהמדינה - שוברים שיאים של זוועות | הרוסים מגבירים את התקיפות סביב קייב ומחוזות נוספים במערב המדינה. במקביל, פוטין מתקרב לכיבוש עיר הנמל האוקראינית, מריופול, שמשוועת לסיוע הומניטרי בהול 

הגהינום של מריופול: גופות ברחובות, קברי אחים, מצור רוסי על העיר
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

 לילה לא שקט עבר על אוקראינה: אזעקות נשמעו במקומות רבים במדינה, בין היתר בבירה קייב, ובערים לבוב, אודסה, דנייפרו, ויניצה, פולטבה, חמלניצקי, זפרוז'ייה, סומי, צ'רניגוב וז'יטומיר. בשעות הבוקר המוקדמות דווח על פיצוץ שנשמע בחרסון.

בתוך כך, המצור הצבאי על עיר הנמל מריופול נמשך, כאשר במקביל צילומי לווין העלו כי הכוחות הרוסיים מתקדמים לעבר הבירה קייב - תוך שהם יורים לעבר אזורים אזרחיים. 

בסצנות גיהנום שלא נצפו על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה, נראים תושבים נלחמים זה בזה על מזון, בזמן שגופות נקברו בתעלות לאחר שהן נערמו ברחובות.

רוסיה הטילה מצור חסר רחמים על העיר מריופול, אלפים מתושביה נותרו ללא מזון, מים, חשמל או חום, עם הפגזות בלתי פוסקות שממשיכות לפוצץ חנויות ודירות מגורים.

תושבים לכודים רבים עסקו בביזה כדי לפרנס את משפחותיהם. העיר נהרסה לחלוטין על ידי ארטילריה והפצצות ממטוסים רוסיים. סרגיי אורלוב, סגן ראש העיר מריופול, אמר לתקשורת האירית, "החיילים הרוסים לא מאפשרים לנו לעזוב את הערים שלנו. אין לנו שירותים בסיסיים, אין חשמל, אין מערכת סניטרית, המצב נורא, אז אנשים אוספים שלג כדי להמיס אותו למים".

אורלוב אמר ש-50,000 ילדים, כולל 3,000 תינוקות ופעוטות, נותרו במריופול. הוא העריך שכ-100,000 מתוך 450,000 אזרחיה הצליחו לברוח לפני המצור. הוא הוסיף: "למרבה הצער, אין לנו הזדמנות לקבור את המתים בקברים פרטיים. בגלל זה קברנו אנשים בקבר אחים".

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, צייץ בטוויטר: "מריופול הנצורה הוא כעת האסון ההומניטרי החמור ביותר על פני כדור הארץ. 1,582 אזרחים מתו ב-12 ימים, קבורים בקברי אחים. כשהוא לא מצליח להביס את הצבא האוקראיני, פוטין מפציץ את הלא חמושים, חוסם סיוע הומניטרי. אנחנו צריכים מטוסים כדי לעצור את פשעי המלחמה הרוסים".

באוקראינה ובמערב מתחו ביקורת על רוסיה שהודיעה כי תאפשר מעברים בטוחים מאזורי הלחימה לשטחה או לבלארוס, אך מפציצה אזרחים המנסים להימלט למקומות אחרים. אתמול הודיע שירות המודיעין של אוקראינה כי שבעה אזרחים, בהם ילד, נהרגו בהפצצה רוסית על שיירה שפינתה תושבים מאזור קייב. עוד נמסר כי לאחר התקיפה, השיירה נאלצה לחזור על עקבותיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד