י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בזכות התקציב לערבים

נקמת ליברמן: המוכש"ר בפנים - מוסדות הפטור בחוץ

עשרות מיליוני שקלים יועברו למוסדות הערביים והחרדיים הנמצאים תחת קטגוריית המוכר שאינו רשמי, זאת עבור שעות תימרוץ וטיפוח | יו"ר פורום המוכש"ר מברך על ההישג אך מלין על אי תקצוב שנה"ל הקודמת | כל זאת לצד אפליית מוסדות הפטור, שלא ייהנו מהסיוע

נקמת ליברמן: המוכש"ר בפנים - מוסדות הפטור בחוץ
משרד האוצר צילום: פלאש 90

53 מיליון ₪ עבור שעות תימרוץ וטיפוח יועברו רק למוסדות המוכר שאינו רשמי הערביים והחרדיים, מוסדות הפטור החרדיים– לא ייהנו מהתקציב. המשמעות של ההחלטה מרחיקת לכת זו, היא שבפעם הראשונה מעביר משרד החינוך את שעות התמרוץ והטיפוח רק למוסדות המוכר שאינו רשמי בהם נכללים גם מוסדות ערבים ולא למוסדות הפטור בהם קיימים רק תלמידים חרדים.

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר הניח על שולחן ועדת הכספים בקשה לאשר העברת 53 מיליוני ש"ח עבור שעות התקצוב והטיפוח לתלמידי מוסדות המוכר שאינו רשמי בשנת הלימודים התשפ"ב.

"הכספים", כך נכתב בבקשה, "הינם פרי הסכמים קואליציוניים שעליהם חתמו עם מפלגת רע"מ". יצוין כי ההתחייבות לתקציב שעות התימרוץ והטיפוח ניתנה כבר בעת ההצבעות על התקציב לפני 3 חודשים וחצי כשפורום המוכש"ר בשיתוף מנהלי מוסדות ערביים וחרדיים תבעו מחברי ועדת הכספים שלא לאפשר את קיפוח תלמידי המוכש"ר ומשרד האוצר התחייב על כך לנציגי רע"מ בוועדה.

בעבר נהנו מוסדות החינוך הערביים מהתקציבים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות ועתה נהנים המוסדות החרדיים מההסכמים שחתמה רע"מ.

דוד שרפר, יו"ר פורום המוכש"ר אומר כי מדובר בהישג חשוב אך לא שלם, מאחר ומשרד החינוך לא תיקצב את שעות התימרוץ והטיפוח המוענקות לתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות, בכל שנת הלימודים התשפ"א.

"אני שמח שהוא מבקש להחזיר אותו בשנת תשפ"ב אך מי יכסה את הבור התקציבי של המוסדות על השנה החסרה? אנו נמשיך להיאבק למען התלמידים הזכאים ככל תלמיד בישראל לתקצוב שוויוני. אין סיבה שתלמיד במוסד חינוך מוכר שאינו רשמי, שאינו ברשתות החרדיות, יקבל אך ורק 30% מתקציב שלו זוכה כל תלמיד אחר.

על מנת שהתקציב המובטח, יגיע ליעדו, על משרד החינוך להתקין את תקנות מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי ולקבל את אישור ועד החינוך המייעץ לשרת החינוך על פי חוק". שרפר מבהיר כי בפורום יאבקו על כך שהתקנות יפסיקו את האפליה ויחייבו תקציב שוויוני וצודק לתלמידי המוכש"ר.

מוסדות הפטור מוכר שאינו רשמי משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד