י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזהירה מפרובוקציות

לאחר שחטפו את ראש העיר: הרוסים מינו 'בובה'

כוחות צבא רוסיים מינו ראש עיר חדש לעיר מליטופול, יום אחד לאחר שראש העיר הנבחר שלה נחטף על ידי קבוצה של 10 חיילים רוסים. נשיא אוקראינה התייחס לחטיפה כששוחח עם ראש הממשלה בנט

לאחר שחטפו את ראש העיר: הרוסים מינו 'בובה'
ראש העיר שנחטף איבן פדורוב צילום: חשבון הפייסבוק של איבן פדורוב

גלינה דנילצ'נקו, לשעבר חברת מועצת העיר, הוכרזה כראש העיר של מליטופול באוקראינה, לאחר שראש העיר הקודם נחטף על ידי הרוסים.

ראש העיר איבן פדורוב נחטף ביום שישי האחרון מעיריית מליטופול עם שקית ניילון על ראשו לאחר ש"סירב לשתף פעולה עם האויב". כך על פי האוקראנים.

יותר מ-2,000 תושבי העיר הכבושה על ידי הרוסים באזור לוהנסק הנתמך על ידי הקרמלין ערכו עצרת תמיכה בפדורוב בשבת, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי דרש את שחרורו המיידי, גם במהלך השיחה בין זלנסקי לבנט, פנה הנשיא האוקריאני לבנט כדי שינסה לדבר עם הרוסים שישחררו את ראש העיר החטוף.

בהצהרה בטלוויזיה, דנילצ'נקו שמונתה על ידי הרוסים והיא למעשה מתפקדת כ'בובה' של הרוסים, אמרה שהיא שואפת שהעיר "תחזור לשגרה" והזהירה מפני אלה ש"יעוררו התנהגות רעה". היא הזהירה: "אני מבקשת מכם לשמור על השכל שלכם ולא להיכנע לפרובוקציות האלה" אמרה.

כזכור ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אתמול (מוצאי שבת) פעם נוספת עם נשיא אוקראינה ולדמיר זלינסקי, ברקע טענות מצד אוקראינה כי ישראל אינה מסייעת מספיק לאוקראינים. לפי הדיווח האוקראיני, זלנסקי ביקש מבנט לסייע בשחרור ראש העיר מליטופול ששבוי בידי הרוסים. נשיא אוקראינה זלינסקי צייץ לאחר השיחה: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום. עלינו להפסיק את הדיכוי נגד אזרחים", עוד הוסיף זלינסקי כי בשיחה הוא ביקש מבנט "לסייע בשחרור ראש העיר מליטופול ששבוי בידי הרוסים".

כזכור קייב האשימה את הכוחות הרוסיים בחטיפת ראש עיריית מליטופול איבן פדורוב, וטענה כי רוסיה עוברת ל"שלב חדש של טרור".

יועץ משרד הפנים של אוקראינה, אנטון הרשצ'נקו, טען כי 10 חיילים כיתרו את בנין העירייה של מליטופול ביום חמישי, וחטפו את ראש העיר עם שק על ראשו.

חטיפה ראש עיר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד