י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הטרלת המאה

ליטא שינתה את שם הרחוב והביכה את רוסיה

מדינות העולם עומדות כמעט חסרות אונים מול הפלישה הצבאית של רוסיה אל אוקראינה, כולן גינו את הפלישה וחלקן אף הטילו סנקציות אך מעבר לכך אין הרבה מה לעשות בנידון, אולם ישנן רשויות שמצאו דרך להביך את המעצמה הגדולה ושינו את שם הרחוב המוביל לשגרירות ל-"גיבורי אוקראינה" | צפו

ליטא שינתה את שם הרחוב והביכה את רוסיה
מכתב השגרירות הרוסית ה"מהללת" את גיבורי אוקראינה ברקע הלחימה ונשיא רוסיה צילום: פלאש 90/רשתות חברתיות

המדינות השכנות לרוסיה ואוקראינה נמנעות מלספק נשק לשכנה בצרה מחשש שהן יהיו הבאות בתור, אולם כל זה לא מונע מהן "להטריל" ולהביך את הרוסים, הרשויות בליטא השכנה הודיעו כי הן משנות את שם הרחוב הקטן בו נמצאת שגרירות רוסיה בבירה וילנה ל"רחוב הגיבורים האוקראינים", כך שכל המכתבים היוצאים מהשגרירות של המעצמה הנלחמת יהיו חתומים בשם "הגיבורים האוקראינים".

ראש עיריית וילנה, רמיגיוס סימאסיוס, הודיע על השינוי ואמר כי "כרטיס הביקור של כל עובד בשגרירות רוסיה יהיה מעוטר בפתק המכבד את הלחימה של אוקראינה, וכולם יצטרכו לחשוב על הזוועות של המשטר הרוסי נגד האומה האוקראינית השלווה בעת כתיבת שם הרחוב הזה".

עובדי עיריית וילנה מחליפים את השילוט המוביל לשגרירות הרוסית // מתוך העמוד של כתב cnn מקס פוסטר

על פי דיווחים שונים בעולם, גם בריגה, ליסבון, אוסלו, מונטריאול שינו את שמות הרחובות בהן ממוקמות השגרירות הרוסית לשמות הקשורים ל"גדולתה" של אוקראינה.

כמו כן, עוד רשויות בעולם שוקלים לשנות, עיריית סטוקהולם לשנות את שם הרחוב של השגרירות הרוסית ל"רחוב זלנסקי", קופנהגן ל"רחוב אוקראינה" וללונדון ל"שדרות זלנסקי"

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ליטא אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד