כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לצד הסרת ההגבלות

וריאנט חדש בדרך? הכירו את ה-'דלתאקרון'

הווריאנט החדש הינו שילוב של הווריאנטים הקודמים - דלתא ואומיקרון, אך עדיין לא ידוע עד כמה הוא מדבק או גורם לתחלואה קשה, ומה רמת יעילות החיסונים נגדו. הוא התגלה לפני כחודשיים בצרפת, דנמרק, הולנד, ארה"ב ובריטניה, ומה עם ישראל?

וריאנט חדש בדרך? הכירו את ה-'דלתאקרון'
בדיקות מעבדה צילום: freepik

בעוד בישראל הוסרו ביום שישי האחרון כמעט כל מגבלות הבידוד, ברחבי העולם כבר מדווחים על זן חדש של נגיף קורונה - זן אשר הינו שילוב של הדלתא והאומיקרון, אך על פי משרד הבריאות לא נמצאו דגימות של הדלתאקרון בישראל.

וריאנט הדלתאקרון התגלה עד כה במספר מדינות, ביניהן - צרפת, דנמרק, הולנד, בריטניה וארצות הברית, אך מאחר וברחבי העולם רוצפו רק מספר קטן של מקרי הדבקה בווריאנט זה, עדיין קשה לקבוע את מאפייניו כדוגמת מהירות ההדבקה שלו, חומרת המחלה או את יעילות החיסונים נגדו.

הווריאנט דלתאקרון הינו תוצר של מה שמכונה "אירוע רקומביננטי", אירוע כזה נוצר כאשר אדם נחשף לשני וריאנטים דומיננטיים בו זמנית, וכך בגוף האדם נוצרת קומבינציה גנטית שמשכפלת ומפתחת וריאנט חדש. "זן רקומביננטי" שכזה, עשוי להתפתח בעיקר בתקופות מעבר וחילוף של זנים דומיננטיים.

סומיה סוואמינטן, המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, צייצה השבוע בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "ידענו שאירועים רקומביננטיים עלולים להתרחש בבני אדם או בבעלי חיים. צריך לחכות לניסויים כדי לקבוע את המאפיינים של הזן הזה".

ומה עם ישראל? במהלך השנתיים האחרונות מפרוץ מגיפת הקורונה לחיינו, הוכח כי וריאנטים שהתפשטו במהירות ברחבי העולם, לא דילגו על ישראל. אך כרגע, על פי משרד הבריאות, לא נמצאו ריצופים ודגימות של הדלתאקרון בישראל. לצד זאת, בישראל משחררים עוד ועוד מגבלות ונוספו הקלות חדשות בנושא היציאה והחזרה מחו"ל, וככל הנראה הווריאנט החדש יגיע גם לכאן במוקדם או במאוחר.

קורונה וריאנט אומיקרון דלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד