י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שמחה כפולה בשמורה

לראשונה: 2 גוזלים בקעו לעיט זהוב • צפו

מזל טוב: לראשונה שני גוזלים לעיט זהוב אי פעם בישראל בקעו בגרעין הרבייה בשמורת הטבע חי בר כרמל, בתיעוד נראה תהליך הטלת הביצים ועד לבקיעת הגוזלים • צפו

לראשונה: 2 גוזלים בקעו לעיט זהוב • צפו
הגוזלים שבקעו צילום: רט''ג

השבוע שמחה גדולה וכפולה שני גוזלים נולדו לזוג עיטים זהובים בשמורת הטבע חי בר כרמל. 42 ימים לאחר הטלת הביצה בקע הגוזל הראשון והיום בקע הגוזל השני.

אוהד צופה אקולוג עופות מסר: "הישג נוסף למאמצי שימור העיטים הזהובים בארץ: לראשונה בשבי בישראל בקע גוזל בגרעין הרבייה וכמה ימים אחריו בקע גוזל נוסף.

זהו פיצוי על כך שהוריו נלכדו ונחמסו מקינים בטבע וחסרו לאוכלוסייה, עד כדי כך שבשנת 2018  גוזל בטבע בישראל רק גוזל יחיד ומספר הזוגות הכולל ירד ל-6. 

בקיעת הגוזלים - רט''ג.

מאז ישנה התאוששות איטית בזכות פעולות ההגנה על קינים, שת"פ עם חיל האוויר למניעת הפרעות מסוקים לקינון, מיגון עמודי מתח גבוה ומאבק בהפרעות מטיילים במסגרת פרויקט פורשים כנף בשיתוף עם החברה להגנת הטבע וחברת חשמל. אני מקווה שניתן יהיה להגדיל את גיוס הפרטים הצעירים לאוכלוסייה בזכות גרעין הרבייה".

העיט הזהוב הוא העיט הגדול ביותר שדוגר בישראל. מדובר בעוף חזק ועוצמתי, המסוגל לצוד טרף גדול, כמו שועל או גדי. למרות יכולותיו הפיזיות המרשימות, העיט הזהוב ניזון בעיקר מיונקים בינוניים וקטנים דוגמת שפן סלע, ארנבת ושועל אך מגוון גם בעופות בינונים ובזוחלים כדוגמת חרדון צב. בנוסף הוא גם מפצח צבים שאותם הוא מטיל מגובה רב.

עוף דורס גוזל ביצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד