כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תרסיסים, תחפושות ונפצים

פורים בפתח ואיתו הסכנות: הנחיות הבטיחות שישאירו לכם את החג - שמח

במהלך השבוע יחגגו בכל רחבי הארץ את חג הפורים. במחוז צפון של כבאות והצלה לישראל קוראים לציבור ההורים והילדים לנהוג באחריות ולהיזהר מפני שימוש בנפצים, צעצועים מסוכנים ותחפושות דליקות

פורים בפתח ואיתו הסכנות: הנחיות הבטיחות שישאירו לכם את החג - שמח
ליל פורים בירושלים צילום: Hadas Parush/Flash90

חג הפורים כבר כאן ואיתו גם הסכנות שבדרך: מדי שנה נגרמות תאונות כתוצאה משימוש בנפצים, קפצונים, זיקוקים ותרסיסים למיניהם. עיקר הפגיעות מתרחשות בזמנים בהם אין השגחה של ההורים על ילדיהם לכן חשוב להעביר את המסרים גם לילדים:

▪️ תחפושות הן דליקות! התחפושות עשויות מחומרים דליקים ביותר כגון צמר גפן, ניילון וצמר ולכן יש ללמד את הילדים להתרחק ממקורות אש וחום.

▪️ אין להשתמש בנפצים וזיקוקים הגורמים לפציעות ועלולים לגרום להתלקחות התחפושות ואף לפגיעות גוף חמורות. 

▪️ תרסיסים מסוכנים כשהם באים במגע עם הפנים, יכולים לפגוע בדרכי הנשימה ועלולים אף לפגוע בראיה – אין להשתמש בתרסיסים במקומות סגורים ובקרבת מקורות חום.

▪️ מסיכות שמונעות מהילדים לראות את הדרך וחוסמות את שדה הראיה מסוכנות – יש להקפיד שהילדים רואים היטב, גם עם מסיכה. 

▪️ קפצונים/פיקות, חזיזים ונפצים למיניהם מהווים סכנה חמורה ואף עלולים להתפוצץ בכיס ולגרום לפציעות ולכוויות קשות – אין להשתמש באבקות נפץ מכל סוג שהוא.

▪️ במקרה של אדם בוער יש להפילו אל הקרקע ולגלגל אותו, ניתן להשתמש בשמיכה או בבד עוטף על-מנת לחנוק את האש. אין להפעיל מטף על אדם בוער – סכנת חנק.

▪️ ההורים ואנשי החינוך במוסדות מתבקשים להזהיר את הילדים לא לשחק בגפרורים, במציתים או בנפצים וחזיזים כלשהם ולהתרחק מאש או ממקור חום.

במהלך אירועי הפורים השונים לוחמי האש של מחוז צפון יהיו ערוכים לאבטחת שלום הציבור. בכבאות המחוז שבים ומדגישים: "בכל מקרה של סכנה יש להתקשר מיד 102 ולהזעיק את לוחמי האש".

 

פורים אסון זהירות כללי זהירות הנחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד