כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביצועים מרשימים למניות ישראליות

חרף אי הוודאות והירידות בבורסות העולם: הבורסה הישראלית ממשיכה להפגין עוצמה

רועי לקסר, מנהל נוסטרו בבנק מרכנתיל, פרסם את הסקירה השבועית שעסקה בתחומים כלכליים אקטואליים שונים בארץ ובעולם. הפעם, לצד ההתייחסות למשק הישראלי על היבטיו השונים, הוא התייחס בין היתר גם להשפעת המלחמה באירופה על מחירי הנפט שמזנקים לגבהים מטרידים

חרף אי הוודאות והירידות בבורסות העולם: הבורסה הישראלית ממשיכה להפגין עוצמה
רועי לקסר צילום: יח"צ

כמידי שבוע מפרסם מנהל הנוסטרו בבנק מרכנתיל, רועי לקסר, את הסקירה הכלכלית במבט מקומי ועולמי. לפי הסקירה האחרונה, גם בישראל תורגש המלחמה באירופה. "אמנם מלחמת העולם השלישית לא פרצה, אבל הפלישה של רוסיה לאוקראינה מייצרת גלי הדף בעולם כולו, ובין היתר גם טלטלה אדירה במחירי הסחורות כמותה לא ראינו שנים רבות", ציין לקסר.

"העלייה החדה במחירי הסחורות מביאה איתה גם עלייה חדה בציפיות האינפלציה בארץ ובעולם. גורמים רבים בארץ מעריכים ששנת 2022 תסתיים עם אינפלציה שגבוהה מ – 3% (הרף העליון של בנק ישראל), והשאלה היא עד כמה האינפלציה בפועל באמת תעלה תלויה לא מעט במשך הזמן של המשבר. לדעתי, גם אם המלחמה נגמרת מחר (מה שלא סביר שיקרה), מחירי הסחורות אמנם ירדו, אבל ייקח זמן עד שהמחירים יחזרו לרמתם (אם בכלל) מלפני תחילת המלחמה".

עוד עולה מן הסקירה כי לצד הבשורות הרעות של שוק המניות הישראלי, הכולל החלטה של חברת MSCI שלא להכניס את ישראל למדד האירופאי, השוק ממשיך להפגין עוצמה יחסית למדדי המניות בחו"ל. כך למשל, בעוד הדקס הגרמני השיל מעצמו 10% בשבוע האחרון, מדד s&p500 ירד בכ-0.8% ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-1.4%, דווקא מדד ת"א 125 רשם עלייה של כ-1.3% בשבוע האחרון. מי שבלטו לטובה הן מניות הטכנולוגיה והנדל"ן.

מה שלוכד את תשומת הלב העולמית, ובכללה ישראל, הוא הנפט שממשיך לטפס ולהשפיע על התייקרות המחירים. "מחיר חבית ה - BRENT הגיע לכ – 118$ לחבית", כותב לקסר. "מדובר בעליה של כ – 20% רק בשבוע האחרון ועליה של כ – 70%! בשלושה חודשים. המצב הנוכחי לא מאפשר לנתח את המחירים מבחינה כלכלית של ביקוש והיצע, ולגבי התחזיות להמשך אפשר להגיד שכמעט כל מספר זוכה... מה שבטוח הוא, שככל שהמחירים הגבוהים יחזיקו לתקופה ארוכה יותר כך הפגיעה בכלכלה העולמית תהיה גדולה יותר. אגב, אם המחיר הנוכחי ישמר עוד סוף החודש, מחירי הדלק בארץ יעלו בעוד כ – 50 אג' לליטר".

*הנתונים נכונים לתאריך 6.3.22 (עת פרסום הסקירה)

אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור בסקירה זו משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכי הסקירה למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

בורסה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד