י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ההיסטוריה חוזרת"

זלנסקיגרד: "הקרב על קייב - ה"סטלינגרד' של המאה ה-21"

הרוסים ממשיכים להתבוסס בבוץ האוקראיני ומה שהיה נראה להם משימת כיבוש קלילה מתבררת כמאתגרת ומורכבת לחלוטין | הנחישות העזה והלחימה העיקשת של העם האוקראיני יחד עם העובדה שגלגלי האספקה של הרוסים מקרטעים, מזכירים לאוקראינים מאפיינים היסטוריים מהקרב בסטלינגרד במלחמת העולם השנייה והם סבורים שההיסטוריה אכן תחזור, והעיר קייב לטענתם, תהיה ה"סטלינגרד' החדשה

זלנסקיגרד: "הקרב על קייב - ה"סטלינגרד' של המאה ה-21"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

לא לכך ציפו הרוסים כשהחליטו לפלוש לאוקראינה: ראש נאט"ו לשעבר, רוז גוטמולר התייחס בראיון ל-BBC להתבוססות הרוסית בבוץ האוקראיני והסביר כיצד התוכנית למהלומה מהירה הפכה לכישלון חרוץ.

"אני חושב שהרוסים שלחו לעבר קייב כמה מהכוחות המובחרים ביותר שלהם מלכתחילה, הם קיוו למכת ברק כדי להתנקש בחיי הנשיא זלנסקי, כדי להוציא את הממשלה בקייב ותכננו ניצחון מהיר", אמר גוטמולר.

"אבל זה לא עבד ככה ובסופו של דבר הם נתקעו על הכביש המהיר מחוץ לקייב" טען רוז, והוסיף: "עכשיו ראינו את הכוחות האלה מתפזרים לתוך היער, אבל אני תוהה בכנות אם יש להם את היכולת להתארגן מחדש בשלב זה, כי הלוגיסטיקה שלהם במצב כל כך גרוע, אני חייב להגיד שאני די סקפטי אם הם יצליחו בהתקפה על קייב, לפחות עם הכוחות האלה, אין להם באמת את אספקת הדלק שהם צריכים כדי להגיע לקייב," סיים רוז את דבריו.

האוקראינים הנחושים משיבים מלחמה שערה כנגד הכובשים הרוסים שכאמור גלגלי האספקה שלהם מקרטעים, ולטענת חבר הפרלמנט הצעיר ביותר באוקראינה ויועץ לשעבר של זלנסקי, סוויאטוסלב יורה, ההיסטוריה חוזרת, ומה שיקרה בקייב יהיה העתק של מה שקרה במלחמת העולם השנייה - הקרב על סטלינגרד.

חבר הפרלמנט אמר: "זו עיר ענקית של מיליונים ואם הרוסים ינסו להיכנס יהיה להם מאבק גדול, זאת תהיה סטלינגרד שלהם אם הם רוצים לעשות את זה, אף אחד לא מתכוון להיכנע, אני בהחלט יכול להבטיח לכם את זה".

הקרב העקוב מדם במלחמת העולם השנייה בסטלינגרד היה אחת מנקודת המפנה הגדולות שהובילה להפסד של הצבא הגרמני, וזאת למרות התחמושת הרבה מול העיר הנצורה והדלה - סטלינגרד.

 

קייב מלחמת העולם השניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד