י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביקור ראשון מאז המינוי

בוושינגטון: ראש השב"כ מזהיר מהתלקחות וסופג ביקורת

ראש השב"כ רונן בר ביקר בוושינגטון וקיים דיונים על האתגרים המשותפים לארה"ב ולישראל, הסכמים טכנולוגיים וסוגיות של הגנה בסייבר. הוא גם הזהיר מפני אפשרות של התלקחות ביטחונית בתקופת הרמדאן בחודש הבא. גורמים מדיניים הטיחו ביקורת וטענו כי דווקא האזהרות יוצרות ציפייה ומתח בצד השני

בוושינגטון: ראש השב"כ מזהיר מהתלקחות וסופג ביקורת
מניפים דגלי פלסטין בהר הבית, ארכיון צילום: פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר חזר היום (ראשון) מביקור בארה"ב, שבמהלכו קיים דיונים על האתגרים המשותפים לארה"ב ולישראל, הסכמים טכנולוגיים וסוגיות של הגנה בסייבר. כמו כן, בפגישות בוושינגטון עם בכירי המערכת הביטחונית הוחלפו דעות גם על הלחימה בין רוסיה לאוקראינה.

ראש השב"כ שהה כמה ימים בוושינגטון, ועל פי הדיווח ב'ווינט', הוא נועד עם מקבילו האמריקני, ראש ה-FBI כריסטופר ריי, ועם בכירים במערכת הביטחונית. בר שוחח איתם כאמור גם על המשבר במזרח אירופה אך לא שימש כשליחו של ראש הממשלה נפתלי בנט לנושא.

יצוין כי זהו ביקורו הראשון של בר בארה"ב מאז שנכנס לתפקידו כראש השב"כ לפני חמישה חודשים, והוא עסק גם בענייני הפלסטינים. בר הזהיר מפני אפשרות של התלקחות ביטחונית בתקופת הרמדאן בחודש הבא.

ההערכה של בר הגיעה ברקע אזהרות של צה"ל ושב"כ מפני התלקחות כזו, שתתרחש על רקע החפיפה השנה בין פסח לרמדאן. בין היתר, מזהירים בישראל מפני נפיצות בירושלים, שאליה צפויים לעלות כמאה אלף יהודים במהלך חול המועד.

מנגד, גורמים מדיניים, שצוטטו ב'ווינט', טוענים כי דווקא האזהרות של הצבא ושב"כ יוצרות ציפייה ומתח בצד השני, בזמן שהחומר המודיעיני לא מצביע כרגע על התלקחות. בעזה נשמר השקט באופן חריג, ולכן ישראל החליטה אף להגדיל את מכסת הפועלים שיוצאים לעבוד בארץ מ-10 אלף ל-12 אלף, ובעתיד המספר יגדל עוד יותר אם יישמר השקט.

שב"כ רונן בר פלסטינים וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד