כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אסורה על פי אמנת ז'נבה

דיווח באוקראינה: רוסיה השתמשה הלילה בפצצות זרחן לא חוקיות

כוחות רוסיים הואשמו בשימוש בנשק זרחן בלתי חוקי בתקיפה הלילה באוקראינה. נציב זכויות האדם באוקראינה אמר כי "רוסיה השתמשה בפצצות זרחן בהתקפה במזרח המדינה הלילה"

דיווח באוקראינה: רוסיה השתמשה הלילה בפצצות זרחן לא חוקיות
תוצאות הפגזה רוסית בניקולייב צילום: משטרת אוקראינה

כוחות רוסים הואשמו בשימוש בנשק זרחן בלתי חוקי בתקיפה הלילה (בין שבת לראשון) באוקראינה, נשק שאסור על פי אמנת ז'נבה. הדיווח הנוכחי הוא האחרון בשורה של האשמות על פשעי מלחמה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. החומר מאד מסוכן ופוגע בעור תוך שהחומר שורף את העור עד העצם. כמעט בלתי ניתן לטפל בפצעים מפצצת זרחן, ובמקרים רבים פצועים מתים.

אחד ממתנגדיו הבולטים של ולדימיר פוטין ברוסיה, ליאוניד וולקוב, הזהיר היום שהוא עלול להיות "משוגע מספיק" להשתמש בנשק גרעיני. פשעי המלחמה שמבצע פוטין מתפרסמים ללא הפסקה באוקראינה, אזרחים חולצו מהריסות לאחר תקיפות אוויריות רוסיות במיקולאיב. כוחות ההצלה עבדו קשה להוציא לכודים למקום מבטחים בעקבות הפצצה.

מוקדם יותר היום אמר האפיפיור פרנציסקוס: "בשם אלוקים אני מבקש מכם: תפסיקו את הטבח הזה". האפיפיור פרנציסקוס הזהיר כי הפצצות על בתי חולים לילדים ומטרות אזרחיות הן "ברבריות". לדבריו, "אין סיבה אסטרטגית מוצדקת" להתקפות הללו, ואמר כי "התוקפנות המזוינת הבלתי מקובלת" חייבת להיפסק.

פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין ז'נבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד