ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההתנגדות לחוק נתניהו

"שקד מתכננת להפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה"

עוד בטרם החוק עלה לדיון ראשון, הצעת החוק שתמנע מבנימין נתניהו לחזור לכהן כראש ממשלה מעורר עימות בין השרה איילת שקד למציע החוק ח"כ אבידר • שקד מבהירה כי ההצעה לא תעבור, אבידר משיב: "שקד מתכננת להפיל את הממשלה"

"שקד מתכננת להפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה"
שולחן הממשלה צילום: Doron Horowitz/Flash90

עם תחילת כנס הקיץ שיפתח לאחר חג הפסח, מתכוון חבר הכנסת אלי אבידר להביא לאישור הכנסת את הצעת החוק: נאשם בפלילים, שתאסור על אדם עם כתבי אישום לכהן כראש הממשלה. כבר עתה הצעת החוק מובילה לעימות בתוך הקואליציה בין השרה איילת שקד לחבר הכנסת אבידר. 

הצעת החוק הוגשה על ידי אבידר מייד עם התפטרותו מהממשלה בחודש שעבר. אבידר הודיע כי יתעקש לקדם את הצעת החוק חרף ההתנגדויות מתוך הממשלה, כאשר את ההתנגדות מובילה שרת הפנים ובכירת 'ימינה' איילת שקד, שהבהירה בכמה הזדמנויות כי תמנע חקיקה שכזו.

רק אתמול (מוצאי שבת) הבהירה זאת שוב השרה שקד בראיון תקשורתי, כשנשאלה כיצד תנהג כשהחוק יעלה להכרעה בכנסת. "לא אתמוך והחוק הזה לא יעבור", נהנירה השרה תוך שהיא תוקפת את יוזם החוק, חבר הכנסת אבידר, "אני מציעה לאלי אבידר לנסות להעביר דברים מוסכמים. החוק לא נכנס להסכם הקואליציוני כי זה לא הוסכם. זה תיקון לחוק יוסד וזה דורש הסכמה של כל חלקי בקואליציה".

חבר הכנסת אלי אבידר

לטענת שקד, היא לא המתנגדת היחידה להצעת החוק שמוגדרת כהצעה פרסונלית כלפי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שעוד ינסה לשוב לתפקיד ראש הממשלה. לדבריה, "יש ח"כים גם מהקואליציה שמתנגדים, יש מפלגות נוספות שמתנגדות לחוק, יש חכים נוספים בימינה שמתנגדים וגם אני מתנגדת לו. אני מציעה לו להתרכז במה שאפשר להעביר".

חבר הכנסת אבידר מיהר להשיב לשרה שקד: "חוק נאשם בפלילים וחוק שתי קדנציות יעברו אחרי הפגרה על אפה ועל חמתה של השרה איילת שקד בדיוק כפי שהעברנו את ועדת החקירה לפרשת הצוללות ולמרות שהתנגדה״, הבהיר והוסיף עקיצה כלפי השרה: "אני מציע לשרה שקד לחשוף את פרצופה האמיתי ולהודות שהיא מתכננת להפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה".

איילת שקד אלי אבידר חוק חוסם נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד