כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ימים לא פשוטים"

השגריר הישראלי: קפץ עלינו רוגזו של פוטין שפלש לאוקראינה

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, מספר כי השגרירות נתמה למאמץ לסייע לפליטים אוקראינים. "השגרירות קנתה גנרטורים שיוכלו לסייע לבתי חולים בלביב שנותקו מזרם החשמל". בנוגע לאיראן אומר השגריר: "במקביל למלחמה הזאת, יושבות בווינה מדינות אירופה וארה"ב ביחד עם רוסיה, ומפייסות את איראן לקראת חתימה על הסכם הגרעין, שלא יהיה טוב מקודמו"

השגריר הישראלי: קפץ עלינו רוגזו של פוטין שפלש לאוקראינה
דרור אידר צילום: באדיבות המצלם

בפוסט בפייסבוק כותב השגריר הישראלי באיטליה, דרור אידר, על החלק שנוטלת השגרירות באיטליה בכל הנוגע לסיוע לפליטים. "ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. רק חזרתי לרומא וכבר קפץ עלינו רוגזו של פוטין שפלש לאוקראינה. נורא. לא ייאמן שאנחנו מדברים על מלחמה באירופה. עוד לא הספקנו לנגב את הארץ ממאורעות המלחמה הגדולה ההיא לפני פחות משמונים שנה, ומה עכשיו? משרד החוץ מגויס לעזור לישראל וליהודים באזורי הלחימה. גם השגרירות שלנו תורמת למאמץ. חנה עזריה עובדת הקונסוליה המצוינת שלנו, נסעה לעזור במזרח הונגריה, קרוב לגבול. היא משוחחת עם יהודים בעלי אזרחות ישראלית ומסייעת להם. לבקשת סוכנות הסיוע הבינ"ל של משרד החוץ שלנו, השגרירות, בהובלת קצין המנהלה שלנו חנוך עמדי, קנתה גנרטורים שיוכלו לסייע לבתי חולים בלביב שנותקו מזרם החשמל. שוחחנו עם משרד החוץ האיטלקי שיסייע בהליכים הנדרשים. נקווה שיגיעו ליעדם". ביום חמישי האחרון נשלחו שישה גנרטורים עצומים ללביב באוקראינה, לספק חשמל רציף לבתי החולים האזרחיים שם.

על הגרעין האיראני כותב השגריר. "בכל מקום שואלים אותי על המצב, על המלחמה, על התיווך הישראלי, על יהודי אוקראינה (וגם על יהודי רוסיה). אנחנו מדברים על ההיסטוריה ועל לקחיה, גם הלקחים מהעימות הנוכחי. עם זאת, אסור לשכוח, שבמקביל למלחמה הזאת, יושבות בווינה מדינות אירופה וארה"ב ביחד עם רוסיה ומפייסות את איראן לקראת חתימה על הסכם הגרעין, שלא יהיה טוב מקודמו, ועלול בהחלט לקדם את העולם לקראת אי יציבות בשנים הקרובות. איראן צופה באוקראינה שוויתרה על הנשק הגרעיני שלה בתמורה להבטחות, ומבינה שהגרעין יוכל להבטיח את המשך קיומו של משטר הדמים שלה. חברות אירופיות מתכוננות ליום שאחרי החתימה, וכולנו יודעים מה איראן תעשה במיליארדים שייכנסו אליה. ההבדל ההיסטורי הוא שכיום יש לנו מדינה עצמאית חזקה, תודה לקל. נדע להגן על עצמנו. אנחנו שבים ומסבירים לבני שיחנו, שאיראן אינה מסכנת רק את ישראל אלא את העולם החופשי כולו, וגם את אירופה. עוד מעט נחגוג את פורים, כמה סמלי. נקווה שגם בנו יתקיים מה שנאמר במגילת אסתר: ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם והחודש אשר נהפך להם מיגון לשמחה, ומאבל ליום טוב".

השגריר העניק את אות חסידי אומות העולם באקווילה, בירת מחוז אברוצו, לצאצאיהם של מריו דה נרדיס ופנקרציו דה לאורטיס. דה נרדיס היה מפקד המשטרה בלאקווילה, ושתי בנות משפחת מצגר, הני ומרים סטולק, נשלחו אליו כדי להירשם לקראת הגירוש לאושוויץ. הוא עשה ההפך ממה שציפו ממנו: דאג למסתור עבור האחות הני ואילו את מרים הסתיר במנזר ואף דאג לה לעבודה. "איזו אצילות נפש. הוא הבין שבמקום שהפקודות לא נועדו לשמור חיים אלא ליטול אותם מאנשים חפים מפשע, חובה להפר אותן כדי להציל חיים, ועל הדרך גם להציל את כבודם של שומרי החוק האמיתיים" כתב השגריר.

מפקד המשטרה דה נרדיס המשיך והציל עוד משפחות יהודיות: משפחות ביליג, פליישמן ודגן. הוא דאג לשכן אותם בכפר קראפל. האנשים בכפר ידעו מי האורחים ועזרו להסתיר אותם, לאחר שראש העיר פנקרציו דה לאורטיס פעל מיוזמתו והשיג מסמכים איטלקיים ליהודים שנמלטו מרודפיהם הנאצים. צאצאי כל הניצולים הגיעו לטקס. עשרות. זה היה מרגש באופן מיוחד.

 

שגרירות ישראל דרור אידר מלחמת אוקראינה רוסיה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד