י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קו חירום למענכם

טיפולים אונקולוגיים, מחלות ילדים וקורונה: המוקד שמסייע בטיפול רפואי למען עולי אוקראינה

מוקד חירום לטיפול רפואי דחוף הוקם במיוחד למען עולי אוקראינה שזקוקים לסיוע רפואי • המוקד שמופעל ע"י כללית ואגודת 'למענכם' קיבל כבר מאות פניות וסייע בעשרות טיפולים רפואיים • בין הטיפולים שניתנו: סיוע אונקולוגי, פוסט טראומה, הריון, מחלות ילדים, קורונה וניתוחים מצילי חיים. הסיוע הרפואי ניתן ב14 בתי החולים של כללית הפזורים ברחבי הארץ

מוקד כללית
מוקד כללית צילום: כללית

מאז הוקם קו החירום של אגודת 'למענכם' בשיתוף כללית, שנועד להקל על הפליטים מאוקראינה הזקוקים לסיוע רפואי, טופלו באמצעות המוקד עשרות מקרים דחופים. מוקד החירום פועל ללא עלות בעברית, אנגלית ואוקראינית, בכדי להעניק סיוע והכוונה לפליטים וחלבר אותם עם גורמי המקצוע המתאימים בבתי החולים של כללית.

עד היום, הגיעו למוקד מאות פניות של פליטים מאוקראינה. כשליש מהפניות היו בנושאים אונקולוגיים, פניות נוספות היו של נשים בהריון, מחלות ילדים וקורונה. בין המקרים שטופלו על ידי רופאים ואנשי המקצוע של כללית, סיפורים הירואים לצד מקרים קורעי לב.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מטופלת בימים אלה אזרחים אוקראינה שעברה באוקראינה ניתוח להוצאת גידול, בימים שלפני פרוץ המלחמה. עם פרוץ המלחמה, הוסב בית החולים בו שהתה לבית חולים צבאי, והיא נאלצה לעזוב את בית החולים כשנקז מהניתוח, מחובר לגופה. במשך מספר ימים שהתה בגבולות אוקראינה במצב הרפואי העדין שלה, כשהיא בדרכה לישראל. באחד מבית החולים שהוקמו לפליטים, קיבלה טיפול ראשוני להוצאת הנקז, והשבוע בסיוע מוקד החירום של למענכם, נכנסה לטיפול בבית החולים סורוקה מקבוצת כללית.

מקרה זה הינו אחד מכ-10 מקרים אונקולגים שהועברו דרך המוקד לטיפול כללית, חלקם יחל את הטיפול כבר בשבוע הקרוב בבית החולים דוידוף במרכז הרפואי בילינסון.

בין המקרים שטופלו במסירות על ידי מוקד למענכם, היה ילד כבן 9 שסובל מבעיה חמורה בכליות. בית החולים בו שהה נסגר עם פרוץ המלחמה והוא הועבר לבית חולים למבוגרים, ללא יכולת מתאימה לטיפול במקרים כאלה. רופאי מרכז שניידר מקבוצת כללית, ערכו שיחה עם רופאים נפרולוגים, והנחו אותם בשלט רחוק כיצד לבצע את הטיפול הנכון.
בין המטופלים, גם מקרים של מטופלים הסובלים מפוסט טראומה, בעקבות זוועות המלחמה, ופליטים שהגיעו עם פציעות שונות מאזורי הלחימה.

לפי הערכות המומחים, זרם הפליטים צפוי להתגבר בשבוע הקרוב, ובמוקד החירום של למענכם וכללית, נערכים להמשיך לסייע לפליטים מאוקראינה ביתר שאת.

יו"ר 'למענכם', היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך: "הסיטואציה בה נמצאים הפליטים מורכבת, וכשנוספות לה בעיות רפואיות חובה עלינו להושיט יד ולסייע. יועצי הרפואה שלנו עומדים הכן לכל פנייה ובקשת סיוע. אתמול שוחחתי עם אשה בהריון בסיכון, שנמצאת ברומניה בדרכה לישראל, היא הביעה שלא יאפשרו לה ללדת כאן. פנינו ל'כללית' ולביטוח הלאומי ויכולנו להרגיע אותה שאין לה סיבה לחשוש. נתקלנו גם בחולים הנמצאים בעיצומם של טיפולים רפואיים, חלקם חולים במחלות קשות ונדרש חיבור מהיר שלהם עם המחלקות המתאימות בבתי החולים בארץ, ל'כללית' יש 14 בתי חולים מובילים ואני מודה להם שנרתמו מיידית לעניין".

רות רלבג מנכ״לית 'כללית': "מיד כאשר קיבלנו את הפנייה מארגון 'למענכם' ושמענו על היוזמה המבורכת, התחלנו בהתארגנות על מנת לתת מענה לכל צורך רפואי. ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ״לית וראש חטיבת בתי החולים, ביחד עם מנהלי בתי החולים, גייסו רופאות ורופאים דוברי רוסית, בתחומי התמחות שונים, אשר יוכלו לתקשר בקלות עם המטופלים המגיעים מאוקראינה, ולהעניק להם מענה מקצועי, אוהב ומהיר"

אוקראינה שירותי בריאות כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד