י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יסעיר את בית שמש

בעקבות העימות בין דגל לש"ס: זו האישה שתמונה ליו"ר המועצה הדתית

ש"ס ודגל התורה התעמתו על סבב המינויים במועצה הדתית בעיר בית שמש ובעקבות כך הותירו את תפקיד הממנה בידיו של השר מתן כהנא שימנה בימים הקרובים אישה מהציונות הדתית שתעמוד בראשות המועצה • לקראת מאבק בבית שמש, כיצד ינהגו רבני העיר? | הסיפור המלא 

בעקבות העימות בין דגל לש"ס: זו האישה שתמונה ליו"ר המועצה הדתית
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל פלאש 90

פרסום ראשון: במידה ולא יחול שינוי של הרגע האחרון, עד לסוף השבוע צפוי השר לשירותי דת מתן כהנא למנות ממונה על המועצה הדתית בבית שמש שתכהן בתפקיד עד לבחירות הבאות בעוד כשנה וחצי, זאת לאחר שבסיעות החרדיות לא הגיעו להסכמות על הרכב המועצה הדתית מה משאיר את המינוי בידי המשרד לשירותי דת. 

המועמדת לתפקיד שצפויה להתמנות על ידי כהנא היא אתי מאיר, רו"ח במקצועה, אינה חרדית, כך שהמינוי שלה עלול להיגרר להמומות בעיר בית שמש. הטענה נגד היא כיצד אישה תמונה על ענייני הדת, בעיר עם רוב מוחץ של תושבים חרדים? שהמינוי יצוין, מגיע רק בגלל חילוקי דעות פוליטיים בתוך הסיעות החרדיות המקומיות.ֿ

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' עימות פנים חרדי חריף התנהל סביב המינויים במועצה הדתית בבית שמש. ש"ס ויהדות התורה ניהלו קרב האשמות הדדי, על מי הביא לכך שתמונה לעיר החרדית בית שמש ראש מועצה דתית מהציונות הדתית על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא.

פרסום ראשון: קרבות בין דגל לש"ס יביאו למינוי נציגו של כהנא

בדיונים שקיימו בסיעות החרדיות בעיר, ניסו לגבש הסכמות איזו מפלגה תמנה מטעמה אישה לתפקיד, כיוון שמדובר בהליך תקדימי בציבור החרדי, בתום דיונים הסכימה ראש העיר עליזה בלוך למנות אישה אחת מטעמה וכעת נותר למנות שתיים נוספות.

לפי ש"ס, בדגל התורה הסכימו למנות אישה אחת מטעמם בתנאי ש"ס ימנו אחת גם כן, אלא שאז הם חזרו בהם ולכן נתקע מינוי ההרכב, לפי 'דגל התורה' הושגו הסכמות שבש"ס ימנו שתי נשים, ודגל התורה לא תמנה בכלל, אלא שאז ש"ס חזרו בהם בטענה כי אינם יכולים להיות 'גויים של שבת'.

בפועל, גם בש"ס וגם ביהדות התורה סירבו למנות נשים כך שהרכב המועצה תקוע, וכבר בימין הקרובים יוכל השר מתן כהנא להביא יו"ר מועצה דתית ממונה מטעמו, ניתן רק לנחש כי הוא לא יהיה מישהו מקובל על החרדים, דבר שמדאיג מאוד את רבני העיר בית שמש.

מועצה דתית בית שמש מתן כהנא דגל מפלגת שס בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד