כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זלזול בוטה בשלטון החוק"

מילות קוד בוואטסאפ: כך פעלו הנאשמים בסחר בנשק

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום כנגד 14 נאשמים תושבי אום אל פאחם, ערערה וכפר קרע, בגין עבירות בנשק בין היתר סחר, ייצור, רכישה החזקת נשק, ירי מנשק חם ועוד

מילות קוד בוואטסאפ: כך פעלו הנאשמים בסחר בנשק
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד 14 נאשמים תושבי אום אל פאחם, ערערה וכפר קרע, בגין עבירות בנשק בין היתר סחר, ייצור, רכישה החזקת נשק, ירי מנשק חם ועוד.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ראיד רחאל במהלך החודשים האחרונים הנאשמים ואנשים נוספים ביצעו עבירות בנשק ובתחמושת. במהלך התקופה הרלוונטית, שוחחו ביניהם הנאשמים באמצעות מכשירי הטלפון הניידים שברשותם, וכן התכתבו ביניהם ביישומון "וואטסאפ" אודות החזקה, העברה, ייצור, מכירה וקניית כלי נשק, חלקים שונים לכלי נשק ותחמושת מסוגים שונים.

בחלק מהשיחות שוחחו הנאשמים במילות קוד שונות על מנת להסתיר את מהות פעילותם ובחלק מהמקרים, תיעדו הנאשמים את כלי הנשק, החלקים והתחמושת עליהם שוחחו תוך שנקבו את המחיר הנדרש לייצור, למכירה או לקנייה, בליווי תמונות רלוונטיות. בנוסף, אחד הנאשמים אף ירה מספר יריות באזור הבית שלו באום אל פחם.

במקביל הוגש כנגד הנאשמים בקשת מעצר עד תום ההליכים, במסגרתה ציין עו"ד רחאל כי "העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען מצביעות על זלזול בוטה של המשיבים בשלטון החוק ובנציגיו האמונים על אכיפתו".

"מדובר במשיבים המיוחסות להם, עבירות בנשק חמורות. התמונה הראייתית מדאיגה ביותר המושתתת בעיקר על שיחות האזנה, שלא מותירות מקום לדמיון ורחוקות מאד מלהיות שיחות להר וסרק. הן מלמדות על עשייה קונקרטית. ריבוין והצטלבותן של כל השיחות מלמד על עיסוק מתמיד וקבוע של המשיבים בעבירות נשק ותחמושת. דבר המלמד על מסוכנותם הרבה של המשיבים כלפי הציבור", נכתב בבקשה.

כתב אישום סחר בנשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד