ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"מאגרי המזון והמים אוזלים"

אוקראינה מופגזת: מעל 2,000 הרוגים בעיר אחת בלבד

הרשויות בעיר מריופול, שבמחוז דונייצק באוקראינה, מעדכנות כי 2,187 מתושבי העיר נהרגו מתחילת הפלישה הרוסית. "אנשים נמצאים במצב קשה כבר 12 ימים. אין חשמל, מים או חימום בעיר. כמעט ואין תקשורת סלולרית. מאגרי המזון והמים האחרונים אוזלים", נמסר ממועצת העיר

אוקראינה מופגזת: מעל 2,000 הרוגים בעיר אחת בלבד
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

המלחמה באוקראינה גובה הרבה קורבנות, כולל אזרחים חפים מפשע שנקלעו לאש רוסי. גם ברוסיה וגם באוקראינה פרסמו נתונים על כמות ההרוגים במהלך ימי הלחימה, אך בעולם לוקחים את הנתונים הללו בעירבון מוגבל.

למרות הנתונים שפורסמו באוקראינה - הרשויות במריופול, במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, מפרסמות היום (ראשון) כי בעיר מריופול בלבד נהרגו 2,187 תושבים מאז שהחלה הפלישה הרוסית למדינה.

העיר מכותרת על ידי הכוחות הרוסיים כבר ימים ארוכים ומאות אלפי תושביה חווים משבר הומניטרי חריף במיוחד, עם מחסור כבד במים, מזון וחשמל.

במועצת העיר אמרו כי "אנשים נמצאים במצב קשה כבר 12 ימים. אין חשמל, מים או חימום בעיר. כמעט ואין תקשורת סלולרית. מאגרי המזון והמים האחרונים אוזלים".

מוקדם יותר היום דווח כי רוסיה שיגרה שמונה טילים לעבר המרכז הבינלאומי לשמירת שלום וביטחון ביבוריב, עיר במחוז לבוב במערב המדינה, שכעת הפך לבסיס צבאי. הערכה היא כי התקיפה הרוסית נועדה לעצור את שרשרת האספקה הצבאית מהמערב לאוקראינה. לפי הדיווחים לפחות 35 בני אדם נהרגו ו-134 נפצעו בתקיפה האווירית סמוך לגבול הפולני.

המתקפה הגיעה לאחר שרוסיה איימה אתמול כי כוחותיה עלולים להפגיז אספקת נשק מערבי לאוקראינה. "הזהרנו את ארצות הברית שהעברת נשק ממספר מדינות היא לא רק מהלך מסוכן, זה מהלך שהופך את השיירות הללו למטרות לגיטימיות", אמר אתמול סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב לטלוויזיה הממלכתית.

ריאבקוב אמר כי וושינגטון לא התייחסה ברצינות לאזהרותיה של מוסקבה והוסיף כי רוסיה וארה"ב אינן מקיימות שום "תהליכי משא ומתן" על אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד