י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"השבוע הבא יהיה קריטי"

לקראת הגבלות בפורים? חשש התפרצות מחודשת של הקורונה

לאור מגמת העלייה בימים האחרונים של מקדם ההדבקה (R), גובר החשש במשרד הבריאות מפני התפרצות נוספת של הקורונה ועלייה בתחלואה הקשה. הפרויקטור סלמאן זרקא: "מוטרד מאוד. הווירוס עדיין כאן"

לקראת הגבלות בפורים? חשש התפרצות מחודשת של הקורונה
מחלקת הקורונה בקפלן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בימים האחרונים חלה בישראל עלייה מדאיגה במקדם ההדבקה (R), ועל פי עדכון משרד הבריאות עומד הבוקר מקדם ההדבקה על 0.87. בN12 מדווחים הערב כי בדיונים פנימיים שנערכו במשרד הבריאות אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא כי הוא "מוטרד מאוד שבשבוע הבא תתהפך המגמה, ונתחיל לראות עלייה במספר החולים הקשים".

על פי הדיווח, פרופ' זרקא הדגיש שאת העלייה במספר החולים הקשים ניתן לראות רק לאחר כשבוע וחצי - שבועיים מהעלייה בהדבקות, ולכן דווקא השבוע הבא הוא קריטי. "אם נתחיל לראות עלייה בתחלואה הקשה - אז לצערי אנחנו נהיה בשינוי מגמה שצריך לחשוב עליו", כך פרופ' זרקא.

באותם דיונים פנימיים הסביר הפרויקטור כי מגמת העלייה של מקדם ההדבקה, מקורה בהתפרצות בבתי אבות, וכי נעשים מאמצים לבלום את ההתפרצויות הללו ע"י חקירות אפידמיולוגיות, ביצוע בדיקות PCR שבועיות וחלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות.

כל עוד מקדם ההדבקה נמצא מתחת ל-1, המשמעות היא שהמגיפה בישראל נמצאת במגמת התכווצות. אך על פי הפרסום, הזהיר הפרופ' זרקא מכך שאנשים מזלזלים בהנחיות בעקבות דעיכת הגל החמישי מה שעלול להביא לשינוי במגמה ולהתפרצות מחודשת של הקורונה בישראל. "הווירוס עדיין כאן" אמר הפרויקטור. 

קורונה משרד הבריאות סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד