ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"לא יקרה במשמרת שלי"

בעקבות הלחץ: שקד מרחיבה את אישורי הכניסה לישראל

הלחץ הפוליטי והתקשורתי עשה את שלו. שרת הפנים איילת שקד נכנעת ומרחיבה את אישורי הכניסה לישראל לכל קרוב משפחה של פליט השוהה בישראל. המשמעות היא שגם גויים ייכנסו באישור ממשלתי | שקד: "זה חייב להיעשות במידה מוגבלת, אנחנו לא יכולים לפתוח את שערינו לכולם. זה לא יקרה במשמרת שלי"

בעקבות הלחץ: שקד מרחיבה את אישורי הכניסה לישראל
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ברקע העתירה של שגרירות אוקראינה לבג"צ והביקורת הפוליטית והתקשורתית סביב מדיניות הפליטים, שרת הפנים איילת שקד מרחיבה הערב (ראשון) את כניסת הפליטים שאינם יהודים ותאפשר לקרובי משפחה של פליטים השוהים בארץ להיכנס גם כן.

שקד הכריזה במסיבת עיתונאים שקיימה בנתב"ג על שינוי המתווה, ברקע ביקורת שהוטחה כלפיה גם מצד בכירי הממשלה, בראשם שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, לצד עתירה שהגישה שגרירות אוקראינה בישראל לבג"צ, בדרישה להסיר את המכסות ולאפשר לכל פליט להיכנס לארץ.

"מדינת ישראל היא בראש ובראשונה הבית הלאומי של העם היהודי. אני מציעה לכל האנשים שמבקרים, לכו לטרמינל 1 תראו איך כל יום מגיעים מאות עולים חדשים, רק היום הגיעו 450, אנשים שנמלטו מהקרבות, וכן גם זכאי חוק שבות נמלטו מהקרבות, ואנחנו קולטים אותם ומאזרחים אותם. אף מדינה לא מתמודדת עם סדר גודל כזה של קליטה מיידית", אמרה השרה שקד.

לביקורת שהוטחה כלפיה השיבה שקד, "למרות אלה שתוקפים אותי ובאים בביקורת, אני לא שוכחת שאנחנו קודם כל הבית הלאומי של העם היהודי. ואת מירב מאמצינו נשקיע בזכאי חוק השבות שמגיעים לכאן בהמוניהם. אנחנו גם פותחים את הלב והדלתות גם למי שאינו זכאי שבות. אבל זה חייב להיעשות במידה מוגבלת, אנחנו לא יכולים לפתוח את שערינו לכולם. זה לא יקרה במשמרת שלי".

שקד כינתה את הדרישות לפתוח את הגבולות לכל פליט גם שאינו יהודי כצעד 'פופוליסטי', "אבל אני בוחרת לעשות משהו נכון, גם אם זה לא פופולרי". כשהיא. סרבה לוותר על המכסות והכריזה כי "כדי לשמור על הסכם הויזות עם אוקראינה, אחרי ישיבה עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הבוקר הוחלט שקרובי משפחה יוחרגו מהמכסה, זאת אומרת: מי שיש לו פה קרוב משפחה שמגיע לארץ ואותו אזרח ישראלי חותם שהוא נמצא אצלו במשך חודש-חודשיים כדי להתאוורר הוא יוחרג מהמכסה".

"אני אומרת שוב אנחנו פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת, בסוף האתגר המרכזי של ממשלת ישראל ומדינת ישראל זה לקלוט את המוני העולים החדשים שמגיעים לכאן, וכן גם הם נמלטו מהקרבות, ואני קוראת לכם, לכו תראו את היופי שקורה בטרמינל 1 את קליטת העליה המאסיבית - זה מחמם את הלב". כך שקד.

שר התפוצות נחמן שי ממפלגת 'העבודה' תקף את הכרזת השרה שקד ואמר: "אף מדינה לא שמה מגבלות לפליטים. המתווה הזה עדיין בעייתי, שוב אנו מגבילים את הגעתם של הפליטים ושמים ומפרידים בין מי שלהם קרובי משפחה בישראל ואלה שאינם".

 

פליטים מאוקראינה כניסה לישראל אשרת כניסה מלחמת אוקראינה רוסיה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד