כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ג'ון קרי לנתניהו: "לא נאפשר לאיראן פצצה גרעינית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, שהגיע אמש ארצה לביקור קצר קרי הבטיח: "אסור שיהיה לאיראן, ולא יהיה לאיראן, נשק גרעיני"

עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: פלאש90 צילום: פלש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, שהגיע אמש ארצה לביקור קצר.

"אני מבקש להודות לראש הממשלה נתניהו על קבלת פנים נפלאה נוספת", פתח קרי ואמר. "קיימנו אמש דיון מאוד ידידותי, פורה וארוך.

"שוחחנו על יוזמה כלכלית כלשהי, אבל ראש הממשלה ביקש להבהיר באופן חד משמעי שכל צעד כלכלי שבו ננקוט לא יהווה בשום אופן תחליף, אלא ישלים את המסלול המדיני. המסלול המדיני הוא בעדיפות ראשונה, ודברים נוספים יכולים להשלים אותו.

"ביחס לאיראן, חזרתי והדגשתי באוזניו של ראש הממשלה, כפי שעשיתי אתמול עם הנשיא, שהנשיא אובמה לא יכול היה להיות ברור יותר: אסור שיהיה לאיראן, ולא יהיה לאיראן, נשק גרעיני. ארה"ב של אמריקה הבהירה כי אנו מתייצבים לא רק לצד ישראל, אלא לצדה של הקהילה הבינלאומית כולה ומדגישים שאנו רציניים, אנו פתוחים למו"מ, אבל לא למו"מ אינסופי. אסור שהוא ישמש כתירוץ להמשך המאמצים לפיתוח נשק גרעיני. אנו מודעים לכך ואנו פועלים בתיאום הדוק ביותר בהתאם לכל הערכותינו בנושא. הנשיא אובמה אינו מבלף. הוא הבהיר זאת היטב בפניי, ואנו מקווים כי האיראנים יחזרו לשולחן עם הצעה רצינית ביותר".

ראש הממשלה השיב ואמר לו "אני נחוש לא רק לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים, אלא לעשות מאמץ רציני לסיים את הסכסוך אחת ולתמיד. יש לכך מרכיבים כלכליים, ואנו מקבלים בברכה כל יוזמה שאתה ואחרים תציעו בהקשר זה. אך יש לכך גם מרכיבים מדיניים – דיונים מדיניים שיעסקו במגוון סוגיות, בראש ובראשונה מבחינתנו שאלות של הכרה וביטחון. מדובר במאמץ אמיתי, ואנו מצפים להתקדם בכך יחד איתך.

"שוחחנו על מספר סוגיות נוספות, ואזכיר רק שתיים. ראשית, דיברנו על סוריה ועל הטרגדיה האנושית המתחוללת שם. התפוררותה של סוריה יוצרת מצב שבו אחד ממאגרי הנשק המסוכנים ביותר בעולם הופך כעת זמין לטרוריסטים באשר הם. הדבר מסב דאגה עמוקה הן לישראל והן לארה"ב ואנו משוחחים על ההתמודדות עם בעיה ספציפית זו.

"ולבסוף ולא פחות חשוב מכך, אנו משוחחים על איראן. אני חושב שכולם מבינים שאיראן נמצאת במרוץ נגד השעון ושהיא מנצלת את השיחות כדי להמשיך ולקדם את תכניתה הגרעינית. שמענו זה עתה מהטלוויזיה הממלכתית האיראנית על מתקן חדש לייצור חומר גרעיני ועל שני אתרי כרייה חדשים. אני חושב שאנו מבינים את ההשלכות של מדינות חשוכות עם נשק גרעיני על שלום העולם. אסור לאפשר לאיראן להיכנס לשם. אסור לאפשר לה להמשיך ולפתח את תכניתה הגרעינית, ואסור לנו לאפשר לה להמשיך לעשות זאת תוך התרסה כלפי הקהילה הבינלאומית כולה".
גון קרי בנימין נתניהו ארה''ב איראן פצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד