כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'טוב': "למרות ההסתה של יתד נאמן לא נכנע לשחיתות"

עימות בבית שמש • 'יתד נאמן' תקף את תנועת 'טוב' שהתנגדה להקצאת 7 דונם לישיבה • אלי פרידמן, נציג 'טוב' מסביר: "מדובר בהקצאת ענק מושחתת לישיבה קטנה"

נציגי 'טוב' בבית שמש
נציגי 'טוב' בבית שמש

התנהלות "'דגל התורה' בבית שמש גובלת בשחיתות, ומשום שאיני מוכן להיות שותף לשחיתות הזו, אלה נוקטים בהסתה המזכירה תקופות אפילות בעם ישראל", כך מאשים יו"ר סיעת 'טוב' בבית שמש, הרב אלי פרידמן.

הבוקר (ג'), בידיעה שהתפרסמה בעיתון 'יתד נאמן', תקף סגן ראש עיריית בית שמש, שמואל גרינברג את אלי פרידמן והאשים אותו כי נמנע בהקצאת קרקע עבור ישיבת תורת זאב ברמת בית שמש.

"אין ספק שנפל דבר בישראל", זעק מעל גבי דפי העיתון, וסיפר כי סיעת 'טוב' התנגדה להקצאת קרקע לישיבה ברמת בית שמש

בתגובה לכך, אומר אלי פרידמן ל'בחדרי חרדים':

"עוד לא ראיתי מעולם, סילוף כה צבוע של המציאות", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "זה בבחינת הרצחת וגם מחית".

"ישיבות רבות עומדות בתור בבית שמש ומבקשות הקצאת קרקע. ישיבות זקוקות היום לקרקע ויהיו זקוקות בעתיד וכאן העבירו באופן שערורייתי שבעה דונם לישיבה מסויימת בה תומך גביר מסויים עם קשרים מאוד מסויימים במקומות הנכונים.

"מי לוקח על עצמו את האחריות להקצות 7 דונם עבור ישיבה אחת שאינה גדולה במיוחד? הנורמה בעיר היא דונם וחצי עבור מוסד יחיד ואף עבור מוסדות גדולים יותר.

מדובר פה בחשד לשחיתות חמורה. יש רק עוד ישיבה שקיבלה הקצאת קרקע מוגזמת והיא גם ישיבה שקשורה מאוד לחברי דגל התורה, יש גם תלמוד תורה שזכה להקצאה נדיבה ומהירה. ממש במקרה זה מוסד שעומד בראשו אותו גרינברג.

"אמרתי במועצת העיר שאנחנו לא יכולים לתת קרקע כה גדולה לישיבה אחת. זה שטח שנועד לארבע או חמש ישיבות. היו ישיבות שפנו לקבל הקצאת לשטח ואמרו להם שלא להגיש בקשות כי הן לא יאושרו.

"המקרה הזה מוכיח שיש מקומות בהם קיימת נציגות שלא ראויה לציבור החרדי. הם גזלו נכס ציבורי שיועד בעצם לחמישה ישיבות והעבירו הכל לישיבה אחת בעלת מרפקים וקשרים, הם הצביעו בעצם נגד 5 ישיבות אחרות שלא יקבלו שטח בעתיד.

"ההתנהלות של יתד נאמן שתקף באופן מעוות וללא מתן מינימום מקום לתגובה, מוכיחה שדבר לא השתנה בעיתון הזה. הוא ממשיך להתנהל כמו עיתון של מפלגה קומוניסטית משנות החמישים. הגישה הזו של להסית ולהתיר דמם של אחרים בהסתה פרועה - מזכירה תקופות אפילות בעם ישראל".

בתגובה לדברים אומר סגן ראש העיר, שמואל גרינברג: "פרידמן לא הסביר זאת במליאת המועצה. לא היה מצופה מנציג חרדי שכך יהיה. אין לי יריבות אישית עם פרידמן אבל זו חציית גבולות".

באשר לטענות הוא אומר: "מדובר בישיבה גדולה ויש לה דין שונה מכל ישיבה אחרת מהסיבה שהיא נותנת עוגן ומובילה צביון תורני בעיר. יש כולל, חיי קהילה ויש לכך השלכה רוחבית". הוא גם מוסיף כי לטענתו: "פחות מ-7 דונם לא יספיקו עבור הישיבה ויש עוד שטחים באזור הזה ואנחנו שומרים עליהם חזק מאד".

פרידמו לעומת זאת דוחה את הדברים: "גרינברג כדרכו ממשיך כדרכו לשקר במצח נחושה. אני הסברתי היטב את עמדתי במועצת העיר וזה רשום בפרוטוקול. אשר להסבר שלו הוא מגוחך: ממתי ישיבה ככל הישיבות הופכת להיות 'מושכת קהל'? מישהו שמע על הישיבה הזו יותר מאשר על כל ישיבה טובה אחרת? יש לי ברוך השם רשימה של עוד עשרים ישיבות עם כולל 'וחיי קהילה' כביכול, שלא זכו אפילו לא בדונם. למעשה ההקצאה כה מגוחכת עד שהיא הותנתה בכך שהישיבה תתרום חלק משפע הקרקע הזה, לנושאים אחרים.

"גרינברג עצמו התנגד להקצאות של מוסדות אחרים בשל סיבות משלו שאולי עדיף לא להיכנס אליהם. אני לא מוכן להיות שותף לשום דבר שיש לו ריח שחיתות ומצידי שימשיך 'יתד נאמן' וגרינברג להסית אני לא אכנע לשחיתות. אבל עצוב שאנשים שהשקר וההסתה הפרועה הם נר לרגליהם מייצגים מפלגה כמו דגל התורה".
בית שמש טוב דגל התורה קרקע ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד