י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הקרמלין בלחץ

בארה"ב חושפים: רוסיה במצוקה, פנתה לסין

גורמים בממשל האמריקאי טוענים כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע נוסף מאז תחילת הפלישה. הגורמים סירבו למסור פרטים מדויקים לגבי מה שרוסיה ביקשה

בארה"ב חושפים: רוסיה במצוקה, פנתה לסין
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי כדי לתמוך בפלישתה לאוקראינה, כך מפרסם הערב (ראשון) העיתון הבריטי ה'פייננשל טיימס'. על פי גורמים אמריקאים, מה שמעורר חשש בבית הלבן הוא שסיוע של בייג'ין לרוסיה עלול לערער את המאמצים המערביים לעזור לכוחות האוקראינים להגן על ארצם.

גורמים אמריקנים אמרו ל'פייננשל טיימס' כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע נוסף מאז תחילת הפלישה. הגורמים סירבו למסור פרטים מדויקים לגבי מה שרוסיה ביקשה.

בכיר אמריקאי שמעורה במצב אמר כי ארה"ב מתכוננת להזהיר את בעלות בריתה שלא יסייעו לרוסיה, זאת על רקע מספר אינדיקציות לכך שסין עשויה לעזור לרוסיה. פקידים אמריקאים נוספים טענו שיש סימנים לכך שלרוסיה נגמרים סוגים מסוימים של נשק כשהמלחמה באוקראינה מתארכת ומגיעה כבר לשבוע השלישי שלה.

הבית הלבן לא הגיב לפרסום. שגרירות סין בוושינגטון לא הגיבה לבקשת התגובה.

סין הציגה את עצמה כשחקן ניטרלי במשבר באוקראינה וסירבה לגנות את רוסיה על הפלישה. ארה"ב גם לא ראתה שום סימן לכך שנשיא סין שי ג'ינפינג מוכן להפעיל לחץ כלשהו על פוטין כדי שיעצור את התוקפנות הרוסית.

שני המנהיגים חתמו בחודש שעבר על הצהרה משותפת בבייג'ין, המתארת ​​את השותפות בייג'ין-מוסקבה כידידות "ללא גבולות", סימן נוסף לכך ששתי הבירות מתקרבות עוד יותר זו לזו.

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד