כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שהעיתונות תחליט: פרובוקציה זה טוב או רע? • טור נוקב

קשה להבין את התקשורת הישראלית: יום אחד היא תוקפת מי שערך מנגל בעיתוי פרובוקטיבי, למחרת היא נשטפת באהדה למי שערכו תפילה במיקום פרובוקטיבי • ואיפה החוק?

התמונה שכן עוררה סערה. צילום: מאקו
התמונה שכן עוררה סערה. צילום: מאקו

קשה להבין את רוחה של התקשורת הישראלית: יום אחד היא נשטפת בסערה בשל קבוצת בחורי ישיבה שערכו מנגל בעיתוי פרובוקטיבי - למחרת היא נשטפת באהדה לקבוצת נשים שעורכות תפילה במיקום פרובוקטיבי.

בוקר אחד מאדימות כותרות העיתונים מזעם, על כך שיש מי שבקהות חושים, באטימות ושמא נאמר באווילות - עורך לו על האש ביום השואה ופוגע ברגשותיהם של רבבות ניצולי שואה.

אך למחרת אתה פותח את אותו העיתון, ופעם הוא מספר באהדה רבה, על חבורת נשים שפוגעות במה שיקר לליבם של רבבות, אולי אף אותם הרבבות עצמם שנפגעו רק אתמול מאותו מנגל.

אבל כאן? כאן הביקורת מופנית למשטרה, שההינה לעצור את הנשים.

אותה חבורת אווילים מנגליסטים בגן הירושלמי, עשו את שעשו לתיאבון, שלא על מנת לפגוע. סתם מתוך חוסר מודעות. כאן בכותל, היום והבוקר, ההתרסה היא מכוונת. איך זה שלא ראינו את טורי העיתונים נערמים בביקורת נגדם?

אם לא די בכך: אותם מנגליסטים, חטאו לשכל הישר ולרגשות הזולת, אך לא לספר החוקים.

חיטטתי בספר החוקים ולא מצאתי סעיף האוסר על צליית סטייקים ביום השואה. לעומת זאת מעשי נשות הכותל הינם בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת בית המשפט. הן לא רק מבזות את האתר הקדוש לכולנו, ואת רגשותיהם של רבים, אלא גם מבזות את החוק ואת בית המשפט.

אז איפה רוחה התוקפנית של העיתונות? איפה תגרת מקלדתם של העיתונאים, כאשר מבצעי הפרובוקציה, ומבזי החוק, אינם חרדים.

הנה גילינו דבר חדש: כדי שהעיתונות הישראלית תנהג בך ברכות ולא תקרע את בשרך לגזרים, אתה יכול להיות אדם מתפלל, אתה יכול להתעטף בטלית, אתה יכול גם להניח תפילין. רק למען השם, בלי זקן, פיאות ולבוש שחור.
מנגל נשות הכותל מחאה יום השואה עיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד