י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עסקה בתיק לופוליאנסקי? • המירוץ לעירייה נפתח

בפעם השנייה: שופט המחוזי הציע לצדדים להגיע לעסקת טיעון בעניינו של אורי לופוליאנסקי • אם התיק ייסגר - רבים הסיכויים שיתמודד לראשות העיר ירושלים

אורי לופוליאנסקי. צילום: ארכיון
אורי לופוליאנסקי. צילום: ארכיון

בפעם השנייה: שופט בית המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הדן בפרשת הולילנד, הציע לצדדים להגיע לעסקת טיעון בעניינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי.

השופט הציע הצעתו במהלך דיון שהתקיים היום (ה') כאשר עורך הדין של לופוליאנסקי, עמוס ון-אמדן, ביקש לבטל את אחד הדיונים.

השופט רוזן השיב לו: "אדוני יכול לבטל את כל הדיונים, הגיע הזמן לפריצת דרך וחשיבה יצירתית. אדוני אמר לי שישקול זאת כשיסיים את החקירה הנגדית (של עד המדינה) וכבר הסתיימה החקירה".

לפני שלושה חודשים, בדיון אחר, אמר השופט רוזן כי הוא מתקשה להבין מדוע בכלל מתנהל המשפט בנוגע ללופוליאנסקי. השופט הפציר בצדדים לסגור עסקת טיעון, לאור העובדה כי המחלוקת בניהם נוגעת לפרשנות המשפטית וליסוד של המעשים.

אם אכן ייסגר תיקו של לופוליאנסקי, רבים הסיכויים כי הדבר ישפיע על המירוץ בבחירות לראשות העיר ירושלים.

עד כה עלו בהקשר למירוץ כמה שמות, חלקם הכחישו כל קשר. בין השמות: ח"כ אריה דרעי, שהכחיש כי בכוונתו לרוץ לראשות העיר, אך עושה רושם כי אם היה ברור לו שסיכוייו לזכות בתפקיד מובטחים, הוא היה מתמודד. דרעי אף נפגש בנושא עם בכירי הסניף הירושלמי של הליכוד.

גם שמו של יו"ר הכנסת לשעבר הוזכר כמי שיתמודד על תפקיד ראש העיר, אלא שח"כ רובי ריבלין מתכוון להסתער בכל כוחו על המרוץ לנשיאות המדינה ולא על עיריית ירושלים.

ראש העיר המכהן, ניר ברקת, מתכוון גם הוא להתמודד.

אם יציג לופיאנסקי מועמדות, ההערכות הן כי הוא "לוקח את הבחירות בהליכה". הערכות אלו נשמעות הן מפי גורמים שונים במפד"ל, שלא כולה מיישרת קו עם ברקת, כך גם בקרב גורמים בליכוד, שחלקם הקטן אינו מרוצה מתפקודו של ברקת.

הציבור החרדי, מיותר לציין, יתמוך ברובו המכריע בלופליאנסקי, שנחשב בשעתו לראש עיר מעולה לכל החוגים.
אורי לופוליאנסקי ירושלים הולילנד בחירות בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד