כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרשיית הגניבה הספרותית: הרב הראשי של צרפת התפטר

הרב הראשי של צרפת נכנע: האשמות כי ביצע גניבה ספרותית הובילו להתפטרותו מתפקידו • השבועון L'express חשף: קטעים רבים בספרו "40 מחשבות יהודיות" הועתקו

הרב הראשי ז'יל  ברנהיים. צילום: ארכיון
הרב הראשי ז'יל ברנהיים. צילום: ארכיון

הרב הראשי של צרפת, ז'יל ברנהיים, התפטר מתפקידו, בשל האשמות בפלגיאט בספרו האחרון ובשקרים בקורות החיים שלו לגבי השכלתו האקדמית. כך דיווחו הבוקר (ה') כלי התקשורת בצרפת.

הרב ברנהיים, שכיהן כרב בית הכנסת הגדול בפריז, נבחר לתפקיד הרב הראשי של צרפת בשנת 2008 והתמנה לכהונה של שבע שנים. אחרי שנחשפו ההאשמות בעניינו בכלי התקשורת בצרפת, הוא התראיין השבוע ל'רדיו שלום', תחנה של הקהילה היהודית, ועמד על סירובו לפרוש מהתפקיד.

לדבריו, חרף הטעויות הקשות שעשה, "הרי שהתפטרות תהיה עריקה והענווה מחייבת להישאר". הוא הוסיף: "אני מבקש מחילה מכל מקורביי, ממשפחתי ומהקהילה שאכזבתי".

השבועון הצרפתי L'express חשף בשבוע שעבר, כי קטעים רבים בספר "40 מחשבות יהודיות" שכתב הרב ברנהיים, הועתקו מטקסטים של סופרים ידועים.

הרב ברנהיים פרסם הודעה בה התנצל על שאירע, וטען כי הטעות לא נעשתה על ידו אלא על ידי תלמיד שהתבקש על ידו לאסוף חומרים לצורך כתיבת הספר.

במהלך חג הפסח קיבל הרב ברנהיים מכתב ובו איומים על חייו מגורמים אנטישמיים. "לפני שננקוט בצעדים אלימים אנחנו פונים אליך, משום שהעיתונאים המושחתים הללו הם יהודים", נאמר במכתב.
צרפת הרב גניבה ספרותית התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד