כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הקיצוצים בדרך: מסים על מכוניות יוקרה ודירות פאר

לפיד הציג לנתניהו את תוכניתו, הכוללת העלאת מיסי קניה ויבוא על שורה של מוצרי יוקרה • קיצוץ בקצבאות • יחימוביץ: "לפיד נפל שדוד לרגלי נתניהו ופקידי האוצר"

נפל שדוד. יאיר לפיד. צילום: פלאש90
נפל שדוד. יאיר לפיד. צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד נפגשו היום בלשכתו של נתניהו כדי לסכם את נושא הקיצוצים בתקציב.

במהלך הפגישה הציג לפיד לנתניהו את תוכניתו, הכוללת העלאת מיסי קניה ויבוא על שורה של מוצרי יוקרה. בין השאר מדובר על מכוניות יוקרה, דירות פאר, פרוות, אלכוהול, סיגרים, טרקטורונים, מטוסים פרטיים, יאכטות, מסכי טלויזיה מעל 50 אינץ', אופנועי ים ואופנועים כבדים.

מדובר בהכנסות שמוערכות במאות מיליוני שקלים ויצטרפו להעלאות נוספות במיסים, יחד עם הקיצוץ המתוכנן בתקציב. בין השאר יכלול הקיצוץ 3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קיצוץ בסכום דומה בקצבאות הילדים, קיצוץ בהשקעה בתשתיות ובשכר עובדי המדינה.

הקצבה לילד הראשון תקוצץ ב-10 עד 20 אחוזים, ובנוסף, תושווה ההקצבה עבור הילד השני לזו הניתנת לילד ראשון.

בקרב פקידי האוצר קיים רצון להרחיב עוד את מסגרת הקיצוצים, ובפגישה שנערכה בין הצוות המקצועי של אגף המקצועי לבין לפיד, אמש בשעות הלילה המאוחרות, ניסו לשכנעו בכיוון. בין השאר המליצו לו על קיצוץ במענקי האיזון לרשויות המקומיות, בתקציב המשרד לביטחון פנים ובקיצוץ בכמה תוכניות קטנות נוספות. כוונה נוספת היא ליזום קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה וזאת כדי להימנע מלפגוע בתוכניות נקודתיות או בקהלי יעד נקודתיים.

באוצר חוששים כי הקיצוצים הגדולים אותם מתכנן לפיד ייתקלו בהתנגדות עזה של ההסתדרות וכן בכנסת. מאידך, קיצוצים הנוגעים למשרדים השונים יתקלו בהתנגדות השרים הרלוונטיים גם כן.

תגובת יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ׳, לקיצוצים המתוכננים קשה ותקיפה: "הניסיון המגוחך והפופוליסטי למכור לציבור הישראלי שהפתרון לגירעון העמוק יבוא ממיסוי מכוניות יוקרה, הוא פשוט עלבון לאינטליגנציה של אזרחי המדינה וניסיון פתטי להסתיר את הפגיעות העמוקות שצפויות למעמד הביניים ולאדם העובד שאותו מתיימר לייצג שר האוצר.

"מתברר שהיה מיותר לחלוטין לצאת לבחירות על רקע התקציב ולבחור ב'פוליטיקה החדשה', שכן מה שהיה הוא שיהיה. לפיד אפילו אינו מתיימר להתאמץ ולהציג חשיבה חדשה, והוא נפל שדוד לרגלי נתניהו ופקידי האוצר. הפגישות הבאות של שר האוצר עם ראש הממשלה מיותרות לחלוטין, שכן נתניהו כתב את התוכנית בעצמו וכבר אישר אותה במדויק עוד לפני הבחירות. מעולם החדש לא היה ישן כל כך ומאכזב כל כך לאזרחי ישראל".
יאיר לפיד תקציב קיצוצים משרד האוצר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד