י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רבני אלעד נגד ראש העיר: קיצץ 50% בתקציב הדת

ראש העיר יצחק עידן החליט לקצץ יותר מ-50% מתקציב שירותי הדת • הרבנים זעמו וכינסו את חברי המועצה, כדי שיפעלו נגד ההחלטה • "משמעות הקיצוץ - הרסנית"

רבני אלעד נגד ראש העיר: קיצץ 50% בתקציב הדת

הרוחות בעיר אלעד סוערות בשל החלטתו של ראש העיר יצחק עידן, שהתקבלה בעצה אחת עם המנכ"ל והגזבר, לקצץ ביותר מחמישים אחוז את תקציב שירותי הדת בעיר.

בצעד חריג ויוצא דופן כינסו הערב (ה) רבני העיר הגר"ז גרוסמן והגר"מ מלכה את חברי מועצת העיר, והכריזו על מלחמה ביוזמתו של ראש העיר לפגוע בצורה חמורה כל כך בשירותי הדת הניתנים לתושבים. הרבנים קראו לחברי מועצת העיר שלא לשתף פעולה עם מעשיו של ראש העיר ולהוקיעם.

עידן, שהבין כי הצעד יתסיס את העיר, ניסה לבטל את כינוס הרבנים וחברי המועצה, אולם מאמציו כשלו, וחברי המועצה בחרו להיעתר להזמנתם של רבני העיר.

בפני הנוכחים נאם גם יו"ר ועד העובדים ומנהל מחלקת הדת בעיר תומר כהן.

עם היוודע דבר הגזירות, פנו רבני העיר במכתב נרגש לראש העיר וקברניטיה, והציגו בפניהם את תוצאות הגזירות שיבואו עם הקיצוצים המיועדים. בין השירותים הצפויים להיפגע בשל הקיצוץ נמצא רישום הנישואין, לשכות ההוראה והעמדת המקוואות העיר בסדר עדיפות נמוך.

המשמעות היא כי מעתה לא יהיה די כוח אדם במוקד העירוני של רישום הנישואין ותעודות הרווקות, ולא תהיה פעילות בלשכות ההוראה העירוניות.

ראש העיר בחר להתעלם מהמכתב, הקיצוצים נכנסו לפועל והם גורמים, כאמור, לפגיעה חמורה בשירותי הדת, דווקא בעיר שתושביה נדרשים אליהם יותר מכל.

יו"ר ועד העובדים בעירייה תומר כהן זועם: "ראש העיר, המנכ"ל והגזבר החליטו ללכת על כל הקופה, ומקצצים בכל שירותי הדת ובכל השירותים הבסיסיים הניתנים לתושבי העיר. המשמעות תהיה הרסנית כששירותי הדת למעשה יחדלו מלתפקד ברמה סבירה. אני קורא לקברניטי העיר להתעשת ולבטל את החלטתם ההרסנית".
אלעד שירותי דת קיצוץ יצחק עידן מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד