י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגראי"ל שטיינמן: "וכי התכלית זה לאכול עוד מרק?"

בשיחה שנתית קבועה חיזק הגראי"ל שטיינמן תלמידי מדרשה ברמת גן • בהמשך אמר לתלמידי 'תפארת ציון': "זכיתם שההורים שלכם רוצים שתגדלו בתורה ויראת שמים"

הגראי"ל. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל. צילום: עוזי ברק

כמידי שנה, הגיע גם השנה הגראי"ל שטיינמן לעיר רמת גן, למדרשה המופעלת על ידי ארגון 'יעזורו', ואשר במסגרתה לומדים בני נוער תורה עד שחלקם אף עובר ללמוד בישיבות קדושות.

הרב ברוך רוזנבלום, העומד בראש הארגון, סיפר לראש הישיבה: "בכל פעם כשבא רבינו, באות לעזרת נשים האמהות של הנערים, והרבה מתוכן מאד לא מרוצות שה'בן יקיר' שלהם סוטה מדרכם הנילוזה של הוריו והולך ללמוד תורה, אך ראה זה פלא, כל פעם לאחר בואו של רבינו לשם, משתנה לפתע דעתן של כמה מהאמהות, והן אומרות לבניהן 'אם זה הרב שלכם! תלכו אחריו'".

במשך שנים היה הגראמ"מ שך זצ"ל מופיע בפני הבחורים, לאחר פטירתו, ולאחר הפסקה בת כמה שנים - חידש הגראי"ל את המנהג.

"אתם בחורים צעירים", פנה אליהם הגראי"ל, "תדעו לכם שאתם יכולים להיות מאושרים! אדם שיודע לאיזה מטרה הוא נברא, מה התכלית שלו, יכול להיות מאושר. אחרת חס ושלום הוא חי את כל החיים שלו בטעות, הוא חושב שהתכלית שלו זה רק הידיעות האלו שלומדים בבית הספר, אני לא אומר שלא צריך לדעת אותם, אבל האם יש רק את זה? לא! יש דבר יותר עיקרי, וזהו לדעת מה התכלית שלו בעולם, זה צריך לדעת. ורק אם לומדים תורה ומקיימים מצוות מגיעים לתכלית האמיתי, זה מביא את האדם לתכלית - העידון הגדול שבכל העידונים, ולזה כל אחד צריך לשאוף.

"וכל אחד שיחשוב על זה, הקב"ה יתן לו כח ומחשבה, ויזכה לכל טוב, העיקר הוא העולם הבא, העולם הנצחי, זה נצח! אדם לא חי כאן לעולם. אדם יכול לחיות שבעים, שמונים, תשעים, מאה שנה! אבל מה התכלית שלו? מה שאכל כל כך הרבה שנים לחם, הוא אכל גם כן מרק, הוא אכל גם בשר, האם זה התכלית של בן אדם? אחר כך מה יהיה לו, שום דבר! אלא צריך להיות תכלית נצחי, והתכלית הנצחי הוא על ידי תורה ומצוות, זה נצחי, זה 'נצח'.

"הקב"ה יעזור שכל אחד יבין את זה והתעמק בזה, ואז יזכה לכל טוב, הקב"ה ינחה אותו בדרך הנכונה, הבא ליטהר מסייעין אותו, ויזכה כל אחד לכל טוב.

בהמשך, בפני תלמידי ישיבת 'תפארת ציון', אמר את הדברים הבאים: "מורי ורבותי, עכשיו אני בא ממקום שיש שם נערים שההורים שלהם רחוקים מתורה, רחוקים מיראת שמים, הם מסכנים! האמהות שלהם - בעיקר מפריעות להם ללכת לישיבה וללמוד תורה, האמהות יותר מהאבא. ואני רואה את ההבדל בין כאן לשם, בין חושך לאור! כאן ברוך השם כל התלמידים וגם ההורים רוצים בכל הלב שהילדים יגדלו לתורה ויראת שמים.

"ברוך השם שאתם זוכים, נמצאים בתוך ישיבה כזאת, רק שהקב"ה יעזור לכם שבאמת תנצלו את זה, אתם צעירים, ועדיין הולכים על דרך הטוב, תנצלו את החיים למה שהקב"ה רוצה. כי מי שהוא לא עושה על דרך זה, אוי ואבוי. מסכנים הבחורים האלה מה שהייתי עכשיו, מסכנים. ולא רק זה, אלא שאפילו אם הם כבר רוצים לעשות, האמהות בכל הכוח עובדות נגד זה, אבל אתם ברוך השם זוכים שיש לכם אפשרות ללמוד, לנצל את החיים לתכלית האמיתי, תורה, יראת שמים, מצוות, זה כל מה שאתם רוצים, וזה באמת יש לכם אפשרות.

"הקב"ה יעזור שכולכם תזכו באמת ללכת בדרך זו לנצל את החיים למה שצריך, ולא חס ושלום הפוך, ותזכו לחיי נצח, שזה העיקר - חיי נצח! כי העולם הזה, הוא רק מעבר - פרוזדור, העולם הבא זה הטרקלין, וכאן זה רק הפרוזדור".
הגראיל שטינמן תפארת ציון ישיבה מדרשה חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד