כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הפארק של קרית יואל: כחול לילדים, אדום לילדות • צפו

פארק ילדים ענק הוקם במונרו, תחת פיקוחו של האדמו"ר מסאטמר ובחלוקה לארבעה מתחמים • מתקני הילדים סומנו בצבע כחול, ואילו הילדות ישחקו במתקנים אדומים

הפארק
הפארק

דומה, כי בצדק אפשר לקשור את כתר 'פארק הילדים החרדי הגדול בעולם' לפארק החרדי החדש לילדים שהוקם בקרית יואל שבמונרו, ששטחו 283 דונמים, ובו תהיה הפרדה מלאה בין מתחם הבנים למתחם הבנות.

הפארק, שהוקם בפרברי העיר, נבנה על ידי קרית יואל, במימון מיוחד שהשיג ראש העיר הרב אברהם וידר. גם בנושא טריוויאלי כזה, נועצו ראש העיר ועמיתיו חברי המועצה באדמו"ר מסאטמר, שעל פיו נחתכים כל ענייני העיר, ועל פי הכוונתו התוו את התכנית.

גזבר העיריה, הרב גדליה סגדין, מתאר את הפארק, שעומד תחת פיקוחו של ועד הצניעות שעל ידי קרית יואל ותחת הדרכתו הפקוחה של האדמו"ר: "הפארק נחלק בעצם לארבעה קטעים. חלקו הראשון מתוחם לבנים בלבד. המתקנים בו יוצרו בצבע כחול, כדי לזהותם בבירור עם קבוצה זו. חלק נוסף הוא לבנות, ובו המתקנים נצבעו בצבע אדום. כך, לא ייווצר בלבול בין המתחמים. שני מתחמים נוספים נועדו לגיל הרך. ילדים עד גיל חמש. האחד נועד לאבות שמגיעים עם ילדיהם. השני נועד לאימהות שמגיעות עם צאצאיהם. בין המתחמים השונים מפרידות גבעות, שמהוות בעצם חייץ צניעותי ממדרגה ראשונה ומאפשרות את שמירת המקום על טהרת הקודש".

ראשי העיר לא הסתפקו במתקנים לילדים. הם השקיעו בטיפוחו גם בחלק הנופי. בתוך הפארק נסללו שני שבילים מיוחדים, כדי לפסוע ולטייל ברוגע, לצד שני נהרות החוצים את הפארק. בנוסף הוקצה מקום מיוחד להתעמלות, לאלו הנזקקים לכך. זרים שאינם נמנים על הזרם החרדי, אינם מורשים להגיע ולהתעמל והאתר שמור אך ורק למקומיים.

"הגיע השעה שהעיר שמושתתת על פי תקנותיו והוראותיו של האדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, תהנה מפארק מפואר וענק שיעמוד לרווחת התושבים לצד ההקפדה על ההיבטים הרוחניים החיוניים", אומרים קברניטי קרית יואל.









































פארק חרדי משחקים גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד